Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Finomságok egyenesen Amszterdamból

2011.07.25. 12:03 bioCsili

Nem bírtam már nattó nélkül, ezért pénteken felhívtam az amszterdami Kushi Intézetet és leadtam a rendelést! :-)

A nattó egy vicces, nyákos dolog, ami bűzlik, de nagyon. A párom egy nattós puszi után visszaadott nekem egy kolbászosat. Csak hogy érezzem, ez mennyire rossz. :-)

A nattóról már írtam korábban, mert még a munkahelyen is megdícsértek, pedig a szobaajtót is bezártam amikor ebédeltem. Hát igen, többet nem hozok be... és asszem reszelt jégcsapretket sem. Nem tudom miért zavarja őket ennyire a szaga... :-) :-)

Úgy vártam már a cuccokat, mint a messiást. Egy valag pénzt elköltöttem innen a távolból, mondanom sem kell. A kedvezményemet sajnos nem tudtam érvényesíteni így még a lelkem sem tudott megnyugodni, hogy 5%-al kevesebbet fizettem. :-) Persze ez ilyen mennyiségnél nem számottevő, de akkor is. Jót tesz, ha tudom kedvezményt kaptam, akármennyi is az.

Olyan szépségek érkeztek, mint nattó, barnarizs miso, édesrizs, édes köles (erről még írok később) kuzu, norilap, dulse, japán shiitake gomba, shiitake donko (erről is) dijoni mustár, lótusz, szárított bojtorján, (ezt még nem tudom hogy fogom felhasználni) óriás jégcsapretkek, rizsmaláta szirup.

A japán shiitake összehasonlíthatatlan az itthon kapható Clearspringes gombával. Az itthonihoz képest, vastaghúsú, nagy gombákról van szó, amire élvezet ráharapni, csak úgy rágcsálod és rágcsálod, érzed, hogy van valami a fogad alatt.A másik papírvékony ehhez képest. Talán a friss, biopiacon kapható érhet fel ezzel az élvezettel.

A donko shiitakét azért rendeltem, mert koncentráltabban tartalmazza a gyógyító összetevőket, mint a "sima" shiitake. Drágább is jóval, így abból majd csak csínján...

A minap a párom egy anyagot nyomott a kezembe a béta glükánokról, melyek olyan természetes anyagok, melyek bizonyítottan daganatcsökkentő hatásúak. A shiitake és a maitake gomba (amit minden nap fogyasztunk) tartalmazzák ezeket az összetevőket.

Jaj, és az édes köles.... ezt a reggelinek való nyúlós kölesfajtát az amszterdami Kushiban ismertem meg pár hónapja. Annyira finom és krémes, hogy reggeli kásának de még a főételek mellé az ebédhez is nagyon ízletes. Lehet magában főzni és lehet zöldségekkel is  ahogyan a másik fajtát, amit nálunk is lehet kapni. De levest szerintem ne próbáljunk belőle készíteni. A kettő közt a különbség, hogy az itthoni egy szárazabb köles, összeáll, megkeményedik, ez pedig kásás marad. Nagyon finom volt reggelire! Csak az a kár, hogy keveset rendeltem belőle. Heti egyszer azért majd megjutalmazom magam vele. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr703095845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása