Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Csőrsz utcai biopiac - fedezzük fel együtt!

2011.08.27. 18:03 bioCsili

Szombatonként a Csörsz utcánál a művelődési ház előtt és a mellette lévő téren biopiac üzemel, ahol helyi termelőktől lehet vásárolni szebbnél szebb zöldségeket gyümölcsöket. Ezek mellett megtalálhatóak a kész termékek is, minden, ami egy háztartásba kell. Tiszítószerek, tészták, pékárú, hústermékek, fakanál-fatányérok, tejtermékek, igazi sok finomság.

A Diótörő, mint makrobiotikus termékforgalmazó szintén képviselteti magát egy sarok-standdal, ahol mindent megkaphatunk, amire szükségünk van 5%-al olcsóbban a Váci úti lerakatban lévő áraknál. Régen nem jártam náluk és ezen a szombaton érdekes mód nem voltak kint a piacon, amin meg is lepődtem. Nem tudom, hogyan állnak árukészlet-ügyileg, mert mikor utoljára kb egy hónappal ezelőtt ott voltam, sajnos alig lehetett kapni bármit. Remélem azóta megoldódott ez a helyzet és érkeznek áruk folyamatosan.

A piac reggel 6:30-tól 13 óráig tart nyitva, de érdemes korán érkezni, amikor még a szép árúk gazdára várnak. Én általában 7 körül szoktam érkezni és általában olyankor még mindent megkapok. A leveles zöldek, mint rukkola, pitypang és bazsalikom 9 után már elfogy. Kaptam ugyan kínaikelt, (ez egy fontos alapja az endós étkezésnek mivel sok leveleszöldet fogyasztunk és ezek közül a kínaikel az, ami jó húsos és laktató számomra) de sajnos nem a legjobb minőség, igen megrágta valami állatka. Ebből is látszik, hogy nincs úgy permetezve. Sajnos jégcsapretket nem találtam, ehhez lehet későn érkeztem, mert keresztapám még tudott venni valahol. Mivel fontos tiszító zöldség, mindenképp akartam venni, így megnéztem egyéb zöldségeseknél, hátha látok valahol. Találtam is a hétvégén a CBAnál de sajnos ki kellett dobni az egészet, mert puha és fonnyadt volt.

A piacon a kedvenc árusom Nemes Mátyás és családja, illetve a "fiatalok", csak így hívom őket, és ha jók az információim, ők is a Mátyásék féle árukat értékesítik. Nincsen ezzel baj, nagyon-nagyon jó minőségűek és csak ez számít.

Vannak olyan zöldségesek, ahol nem szívesen vásárolok és tapasztalatból mondom, tényleg más energiája van az ételeknek ha abból az alapanyagból főzök. Sajnos ezek nem voltak kellemes energiák.

Alkudni nekem még nem sikerült, de igazából nem is próbáltam. Mintha valahogy fix áras lenne a piac, nem úgy, mint régen.

Érdekességképp vettem pár darab friss shiitake gombát, hogy összehasonlítsam a szárított verzióval, amit szinte minden nap eszem. Egy tésztát készítettem belőle kakukkfűvel, kurkumával ami nagyon finom lett, nekem viszont a szárított mégis jobban ízlik. Azért fogyasztjuk a szárított formát, mert az kevésbé jin mint a friss változat és koncentráltan tartalmazza a gyógyító összetevőket.

Ha kíváncsiak vagytok, milyen a piac szombat reggel, de egyedül nem indulnátok neki a felfedezőútnak, gyertek el velem, találkozzunk szeptember 17-én vagy 24-én szombaton reggel 8 órakor a piac előtt és körbekalauzollak benneteket kedvenc kofáimnál, elmesélem mit hol és kitől érdemes venni és mit merre találtok. Bevásároljuk az aznapi betevőt és főzünk belőle egy finom ebédet.

Részletekért írjatok a forrocsilla79@gmail.com címre!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr803185853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doridia 2011.08.28. 22:07:27

Jaj de szuper ötlet! :))) Észben tartom a dátumokat és ha valamelyikre el tudok menni mindenképpen jelzem még. Ismerem ugyan a piacot, vásárolok is ott néha de együtt biztosan jobb és hátha nem fedeztem fel még teljesen az egész piacot. :)
süti beállítások módosítása