Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Kontroll vizsgálat

2011.06.27. 11:04 bioCsili

A hétvégén volt egy nőgyógyászati kontroll vizsgálatom, mely során két dolog derült ki.

Az egyik az, hogy a bal oldali petefészkemben, ahol már 2 éve van a ciszta, hol nagyobb, hol kisebb, elérte eddigi legkisebb méretét, 2*1,5 cm!!! :-) tudni kell, hogy nagyon-nagyon nehezen mozdult meg ez az oldal, hónapokig semmi változás nem volt az elején.

A március eleji terhességmegszakítás miatt (beteg volt a baba sajnos) újra berobbant az endo, nagyon durván (bélvérzés, 4,5 és 5 cm-es ciszta baloldalon, fájdalmas mensi, erős vérzés, első 2 nap mozdulni is alig...) és így újabb kihívások elé kerültem, melyek nagyban hasonlítottak a 2 évvel ezelőtti állapothoz, amikor is kiderült, ez az egész. A különbség a mostani és az akkori helyzet között az volt, hogy mostmár a kezemben van két dolog is, hogy segítsek magamon. Az egyik a makrobiotika a másik pedig az ARWEN torna. Azonnal elkezdtem tornázni amint lehetett (3 hét a beavatkozás után) és szigorú diétára fogtam magam. A 4 hónap alatt a közel 10 cm-es cisztából lett 2 a bélvérzés minimálisra csökkent a mensifájdalom szinte nulla, a vérzések még nem rendszeresek (hol 28 nap, hol 36 hol 25), erősek ugyan, de már viselhető, sőt. A fájdalom az első napra csökkent és annak is inkább a reggelére. Illetve ahogy észrevettem a bélendometriózis okoz fájdalmat és a nem a mensi maga.

A másik dolog ami kiderült, hogy megjelent egy kis ciszta a jobb oldalon is 3*1,8 cm, de úgy gondolom, hogy ez a mensi végett látszódik (volt már ilyen 1 évvel ezelőtt is, miután hazajöttem Amerikából, a következő ultrahangnál már tiszta volt a jobb petefészek) és elmúlik ahogy a mensinek is vége. Emiatt nem aggódom.

A doktor úrral megbeszéltük, hogy kellene egy béltükrözés, hogy megnézzük mi is van odabenn. Utána egyeztetünk a továbbiakról. Tudom, hogy nem egy kellemes beavatkozás (bár nekem az MR szörnyűbb volt) szeretném tudni hogy mi van odabenn, hogy azzal nézzek szembe, ne pedig gondolatokkal, félelmekkel amelyek lehet hogy nagyobbak, mint amilyen az a valóságban.

Alapvetően úgy jöttem el az orvostól, hogy boldog voltam, hogy elindult a gyógyulás, vagyis még folyik és az orvos is azt mondta, nem aggódik a petefészkeim miatt, alapvetően ez egy jó eredmény, a beleket nézzük meg inkább.

Az, hogy a mensi fájdalom ennyire lecsökkent pedig egy csoda 4 hónap alatt! Nagyon boldog vagyok! A torna és az étkezés együtt igazán hatásos számomra! De itt nincs kilengés, semmi olyat nem eszem amit a makro nem enged meg!

Bizonyára vannak akik kedvezőtlenebb, vannak akik kedvezőbb helyzetben vannak mint én. Ezek az én tapasztalataim, remélem tudok segíteni, leleket önteni.

Hamarosan elkezdem előről írni a történetem, hogyan kezdtem, miket éreztem, miket tapasztaltam, a nehézségekről (család, barátok, főzés, ízek) és segítségekről, melyeket kaptam és folyamatosan kapok ezez az úton, csak egy rendszerbe kell szedni a naplómat. Így leginkább csak annak követhető az endós utam, aki ismer is személyesen, de ugyanakkor szeretném, ha a mostani dolgokból is látnátok részeket.

A legfontosabb, hogy bízzunk magunkban! Akkor minden sikerül!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr983018267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása