Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Étrend

2011.07.18. 15:35 bioCsili

Az egyik nagyon kedves olvasóm érdeklődött arról, hogyan lehetne egy általános makrobiotikus étrendhez jutni. Igen, Dr. Bakáts Viktória könyvében egy gyógyító étrendetről ír, viszont a receptek már igencsak vegyesek, sőt. Tehát, ha valaki csak úgy szeretne a családjának finomságokat készíteni, arra is van lehetősége, mert a könyv tele van ilyen receptekkel.

Általános étrendet nem tudok mondani, mert itt még ilyenkor is figyelembe kell venni a személyt, akiről szó van, vagy akár az egész családot, éghajlatot, időjárást, hangulatot és az alapján kialakítani a napi menüt.

Amit fontosnak tartok és általánosságban elmondható a makrobiotikáról, hogy minden étkezésnél igyekszünk tartani az alábbi arányt:

50-60% teljes gabona (barnarizs, árpa, köles)
25-30% zöldség (ez a két arány nyáron akár meg is fordulhat, hiszen dög meleg van)
5-10% leves
5-10% hüvelyes, alga, szójakészítmény, édesség, magok

Ezeket az arányokat ha minden étkezésnél nem is, de az egész napra levetítve igyekezzünk tartani.

Hogy néhány példát is írjak a napi összeállításhoz:

Reggeli: miso leves, köleskása édeszöldségekkel, párolt/blansolt leveles zöld, pirított napraforgómag/tökmag

Ebéd: Azukibab ragu, rizs-ápra együtt főzve, préselt saláta

Vacsora: Édeszöldséges kölesleves/krémleves, sushi zöldségekkel tofuval/tempehvel

A napi menünk így tartalmaz szénhidrátot, fehérjét, olajat (magok) a főzési módok váltakoznak, a zöldségekből használjunk gyökeres, kerek és leveles zöldeket is, így a vitamin és ásványi anyag bevitel is megvan egy napra.

Ahhoz hogy ennél részletesebb receptekkel együtti általános étrendet kialakítsunk javaslom a makrobiotka tanácsadó felkeresését, mert ebben is kíváló segítséget tudnak nyújtani. Fontos segítség, pillér egy ilyen kis könyv, ami tele van receptekkel és leírással arról, hogyan állítsunk össze egy napot. A gyakorlással bele lehet jönni szépen, mit mivel együnk, mikor milyen főzési módot válasszunk.

Ezeket részletesebben le sem lehetne írni egy blogbejegyzésbe, Michio Kushi és a követői többszáz oldalas könyveket adtak ki ezzel kapcsolatban. Sajnos magyarul nem jelent meg csak 1-2, ezért angolul érdemes megrendelni őket az Amazon-ról, vagy ha külföldön járunk megnézni, hátha kapható a könyvesboltba.

Amerikából Simon Brown könyvét hoztam magammal, Modern Day Macrobiotics de itt a linken láthattok még egyéb makrós könyveket is.

Ebben a könyvben inkább a gourmet makrobiotikáról van szó, ezért ezt igazán tudom ajánlani. Receptekkel és sok-sok információval.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr513077235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.