Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Miso és egyéb levesek

2011.11.15. 15:58 bioCsili

Az egyik főzőórára készülnünk kellett 3 féle miso levesrecepttel. Az egyik tiszító, a másik relaxáló a harmadik pedig erősítő miso leves kellett, hogy legyen.

Na igen...nem sikerüt úgy, ahogy gondoltam. :-)

A miso leves általánosságban maximum 2-3 féle összetevőből áll. A lényege abban rejlik, hogy kevés zöldséget használunk így hagyjuk hogy a miso kifejtse hatását. Rövid ideig főzzük, max 5-10 perc, (hideg vizes kezdéssel) és a miso belekeverése után a legalacsonyabb lángon hagyjuk hogy picit átkeveredjen kb 3 percig, majd tálaljuk is.

Az, hogy mekkorákra vágjuk a zöldségeket egyáltalán nem számít főzési idő szempontjából és az sem, hogy használunk-e shitakegombát, vagy wakame algát. Ma reggel ezt ki is próbáltam. Az én percepcióm az volt, hogy ha nagyokra vágom a zöliket, akkor több idő kell hogy megpuhuljon. Hát, nem mérvadó azt kell hogy mondjam...

Itt a kedvenc miso levesem a daikon-sütőtök miso leves, wakaméval vagy anélkül, gombával vagy anéllkül, póréhagymával, ha nem belefőzve, akkor díszítésként, barnarizs misoval. Ez egy tisztító-relaxáló leves (szerintem) hiszen ott van benne a daikon (jégcsapretek) a tök (édes-relaxáló) a wakame vagy shitake ha van benne szintén tisztít (így már a tisztító leves felé dől a mérleg) és díszítésként a póré.

A zöldségeket jó nagy darabokra hagytam, a legelejétől főztem őket, a gombát szárított formában tettem bele, majd összevágtam mielőtt beletettem a misot és igen, készen lett 10 perc alatt, és finom puhák lettek a zölik. Számomra új infó volt, hogy télen is ugyanannyi idő elkészíteni a levest, mint nyáron, és a zöliket is nagyobbakra vágom.. érdekes... :-)

Ahogy használunk bele árpát, vagy kölest, hatomugit, egyéb gabonát, onnantól kezdve gabona levesnek hívjuk még ha misoval ízesítjük akkor is. Ebben az esetben már hosszabb ideig főzzük, hiszen a gabonának is meg kell főni a levesben. Az árpa leves igazán selymes lesz, ha kuktában készítjük együtt az egészet, zölikkel, gombával mindennel. Én imádom azt az állagot, amikor egy kicsit krémesre sikerül.

Rájöttem arra is, hogy sokkal praktikusabb ha több kisebb kuktája van az embernek, minthogy csak egy 6 000 forintos gyorsfőzője, ami nekem is. Itt WMF edényeket használunk, német szuperminőség, jó vastag falú és többféle méretben léteznek kukták és sima edények is. Asszem körbenézek hátha a Jézuska elhozza nekem Karácsonyra. 35 perc alatt kész benne az azuki, (Hokkaido azuki babnál nincs előáztatás, a normál azukinál van) és utána lehet még főzni zöldségekkel és finom levest készíteni belőle.

Amit még én ritkán készítek otthon (mondhatni soha) az a csicserileves, illetve ebből "pörkölt". Minden hüvelyesből lehet finom pörköltöket készíteni nagyobb darabokra vágott zöldségekkel, vegyesen, akár gombávan, jól sűrűre főzve úgyhogy, hogy ne legyen leveses. Nagyon finom egy rizs mellé, préselt zöldségekkel és blansolt levelessel.

Visszatérve a miso levesekhez. Érdemes menütervezéskor leírni az összetevőket hogy miket akarunk használni. Nem muszáj mindig minden zöldséget beletenni (kerek-gyökér-leveles) a lényeg, hogy döntsük el előre, mi a célunk vele. Tisztítani szeretnénk? Erősíteni? Netalán relaxálni? Akkor úgy válogassuk meg a zöldségeket és készítsünk miso/gabona/krémleveseket.

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr293385064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.