Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Láz, torokfájás, gyengeség - avagy hogyan tisztul ki az a sok olaj és fűszer

2012.01.08. 09:41 bioCsili

amit az utóbbi 2.5 hónapban fogyasztottam...

1 heti gyógyító diéta után, péntek éjjel torokfájásra ébredtem, majd reggeltől egyre rosszabbul lettem a nap folyamán. Szombaton én zártam, így elég hosszú napom volt, már alig vártam, hogy hazaérjek.

Alig tudtam nyelni, éreztem, hogy kezd fájni a fejem a homlokomnál, (ha a homloknál fáj jin ok, ha hátul akkor jang), fáztam és gyenge voltam egész nap. Ebédre készítettem bent magamnak egy miso levest shitakéval, jégcsapretekkel, wakaméval, árpamisoval és pici főtt árpár is tettem bele, ebből egy jó nagy tányérral ettem. Máris jobban lettem tőle... majd kölest hagymával és sütötökkel, blansolt kale levelessel és hijiki lótusszal és répával volt a második fogás. Nem hiszitek el, magam is alig hittem, de olyannyira jól lettem utána, hogy 3 órán át tudtam pakolni, mosogatni, rendet tenni, tenni a dolgomat, amit addig alig tudtam kivitelezni. Hihetetlen hogy milyen energiát tud adni az étel, ha úgy van összeválogatva. A shitake-árpa-jégcsapretek tisztít, leviszi a testhőmérsékletet, az alga szintén kiviszi a szervezetből a lerakódásokat, mellette sós is így összehúzó hatása van, tehát a lázas, gyulladt, így szétfelé vivő állapotomat kicsit összerántotta, a levelesben sok a víz, a leves is pótolta a vizet... szóval egy-kettőre jobban lettem. Maga a csoda volt!

Olyan 5 órától újra jöttek a hullámok, fáztam, fájt a fejem újra, egyre jobban és alig vártam hogy bezárjak és hazamenjek.

Itthon készítettem egy gyors misolevest megint, most jégcsapretekkel, répával és bojtorjánnal hogy kicsit erősítsen is ne csak tisztítson, megettem egy kis adag fekete hokkaido babot, ami a torokfájásra is nagyon jó és egy kevés főtt árpát. Majd irány az ágy és már félálomban pihentem is egy órát. Majd ittam kukicha teát és egy ume-kuzut lefekvés előtt. Éjszaka háromszor öltöztem át, úgy izzadtam és cseréltem ágyat, még szerencse, hogy két ágy van összetolva így csak az egyikről átkúsztam a másikra az éjszaka közepén. Reggelre úgy ébredtem, hogy éreztem a nehezén már túl vagyok.

A fejem épp hogy érzem, a torkom már sokkal jobban van, de természetesen ma még ágyban fekszem. Reggel készítettem egy ume-kuzut amit megittam éhgyomorra, majd egy miso levest lótusszal, jégcsapretekkel, shitakéval, wakaméval és sütőtökkel, majd egy rizs-hatomugi kását. Ma ez lesz a menüm, plusz egy kis bab még tegnapról.

Hihetetlen a szervezet, hogy mennyire okos és hogy próbálja kitiszítani a felgyülemlett olajat, zsírt, extrém dolgokat, amik teljesen kibillentik az egyensúlyból. Minden ilyen tünetnek örülnünk kell, mert tudjuk, a szervezetünk reagál. Ha nem lennének tisztulási tünetek, akkor lenne baj, hiszen akkor a szervezet raktároz, ami később nagy bajokat okozhat. Legyünk hálásak ezeknek a tisztulási tüneteknek és örüljünk, hogy a szervezetünk jelez és reagál! :-) 

Jaj egy valamit elfelejtettem, a Zsuzsa által ismert olajkeveréket is használtam, mely szezámolajban elkevert eukaliptusz, borsmenta és levendula is. A tüdőre, torokra, hátra nagyon kellemes, azonnal tiszít és nyugtat, hűsít.

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr383528023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása