Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Hüvelyesek a köbön

2011.07.21. 21:37 bioCsili

Reggel áztattam azukit és csicserit is, mert azukit jó ha szinte minden nap eszünk a csicserit pedig megkívántam, ahogy eszembe jutott mennyire finom is volt a pikniken az a kétféle ízű hummusz amiket a lányok csináltak.

Mostanában azt a levest vacsizom, amit reggelire csinálok, mert erre van időm, és jó érzés, hogy tudom, amikor hazaérek legalább a leves kész van! :-)

Lencseleves volt mindenféle zöldséggel a reggelim, így a vacsora levesem is. Annyit módosítottam rajta, hogy melegítéskor csavartam hozzá egy kis gyömbérlevet, hogy ebben a hidegben felmelegítsen. Kívántam a kölest is, így gyorsan főztem egyet, majd összekevertem petrussal. (petrezselyemzöld) Hozzá készítettem nishime zöldséget, szintén, hogy melegítsen, kicsi gyömbért csavartam az édesmisoból készített umeboshi ecet és mirin keverék szószhoz, hogy ott is érezzem azt a kis rejtett szúrós ízt. Hogy legyen valami zöld leveles is a tányéron és alga is, feltettem főni egy kis aramét, shoyuval, majd negyed óra után hozzákevertem aprított rukkolát.

Nem mondom, hogy annyira hiányzott az ételhez a rukkola keserű íze, pláne, hogy a gabona és a nishime zöldség is édes volt... mégis kellett hozzá, hogy a harmónia meglegyen.

Mivel ma picit szomorkásra sikeredett az estém, gyorsan feltettem egy kis kölest körtelébe majd összeturmixoltam és egy kis Szatmári szilvalekvárt tettem a tetejére.

A nagy böjt, tartott 5 napig. Remélem hamar összeszedem magam megint és újra folytatni fogom!

Szóval ott tartottam, hogy feltettem a hüvelyeseket főni. A csicserit kuktába, hogy hamarabb készen legyen (így is több mint 1 óra) a babot pedig lábasba. Mindkettő reggel óta ázott, mégis sok idő kell nekik, hogy elkészüljenek.

A csicseriből mostanában mindig hummust csinálok, pedig a Kushiba nagyon finom csicseripörköltet is ettünk, aminek megvan a receptje, úgyhogy ezt is megcsinálom lehet hétvégén, amikor napközben több időm van a konyhában kreatívkodni. Ilyenkor, hétköznap esténként, inkább csak egyszerűeket próbálok főzni ami hamar kész. Ne menjen el azzal az egész este.

8 után ültem le vacsorázni, a levest és a köleses nishimés, arame salátás másodikat kb fél 9-ig fogyaszottam. Gyorsan feltettem a kölest közben az édességhez, így mire elpakoltam az üres tányérokat az is elkészült.

A hummus nagyon finomra sikeredett, le is írom miket tettem bele.

Rögtönöztem, mert nem értem el Adrit, hogy elkérjem a recepjtét. Mint utólag kiderült, a nőiegészségéert honlapon fent van... mindegy.

Hozzávalók:

1,5 csésze csicseri megfőzve
1/4 teáskanál gyömbérpor
2 kiskanál édesmiso
1 kiskanál umeecet
1 kiskanál barnarizsecet
1 kiskanál mirin
3-4 kis gerezd fokhagyma
1 kiskanál citromlé
kurkuma
víz

A hozzávalókat összeturmixolom és kész! :-) Ízesíteni mindenki a maga ízlése szerint. Én is úgy tettem bele, hogy nem néztem miből mennyit. De nagyon finom lett! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr343087556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása