Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Főzzünk áfonyalekvárt cukor és tartósítószer nélkül!

2012.07.22. 11:33 bioCsili

Az áfonya az egyik kedvencem. A savanykás kis ribizkénél picit nagyobbacska méretű golyócskák csak úgy roppannak szét a szánkba, ha ráharapunk. Isteni kukoricakásában (szüreti puding), tejberizsben, (rizstejjel természetesen), gyümölcsortán, a lekvárja pedig egyenesen mennyei.

4 kiló áfonyát főztem be péntek este, ami nem egy óriási mennyiség. Erre akkor jöttem rá, amikor 2 nagyobb és 3 kisebb befőttesüveget tettem tele, majd el is fogyott az egész. :-)

Az áfonyát megmostam, majd feltettem főni víz nélkül, csak egy csipet sóval. Fedővel főztem kb 2 órát, majd levettem a fedőt és úgy még kettőt, hogy a lé nagyrésze elpárologjon. Minél tovább főzzük a gyümölcsöket annál édesebbek lesznek. Ez azért is fontos számomra, mert nem használok cukrot sem más ízesítőket a befőttekhez/lekvárokhoz. Így igazán megmarad a gyümölcs eredeti íze és nem nyomjuk el egy fél kiló cukorral.

A főzés vége felé 1 ek agar-agar port is tettem bele, majd elfőztem, hogy dzsem állagú legyen a lekvár. Az üvegeket és a tetőket kifőztem egy jó nagy lábosban, ahová a csipeszt és a merőkanalat is beleállítottam, hogy minden fertőtlenítve legyen. Forrón a kifőzött üvegekbe helyeztem a lekvárt, majd jól rácsavartam a tetejét és fejjel lefelé pokrócba csavartam és úgy tartottam kb 36 órán át. Azóta hűvös helyen tárolom őket.

IMG_4850.JPG

Pici maradt a lábos alján ami mára szépen megdermedt és isteni finom lett! Édes-savanykás, tejbegrízre tettem, ez volt a teszt.

Ha így teszünk el befőtteket lekvárokat egy sem romlik meg, csak akkor ha már elrakáskor rosszul tesszük rá a tetejét, vagy valami hasonló technikai hiba történik. A tavalyi lekvárok és befőttek még mindig szépen állnak, csak győzzük megenni őket....

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr984670725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása