Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Első "makrós" évem

2010.09.05. 00:18 bioCsili

Ma egy éve pontosan, hogy elkezdtem makrobiotikusan élni. Hihetetlen, hogy repül az idő. Már egy éve, hogy nem eszem húst (kivéve a fehér husú hal), tejterméket, tojást, kenyeret, fehér kenyeret, péksüteményt, liszteset, rágót, fagyit...nem ittam üdítőt, kólát, őszilevet, alkoholt... és még sorolhatnám, de nem jut eszembe más.

Ami eszembe jut az az, hogy mennyi minden finomat ehettem, főzhettem; korábban nem sok fogalmam volt arról, hogy a zöldségeket hogyan egyem a főétkezések mellé, hisz egy paprikás krumplihoz, nemigen illik a csíra, a blansolt vagy gőzőlt zöldségek, a nishime, az algák. El sem tudtam képzelni, hogy mindhárom étkezés meleg legyen és hogy csak háromszor eszem egy nap. Levest reggelire?! Hát mi vagyok én?! Ja csokit sem eszem egy éve.. és egyáltalán nem hiányzik. :-) bezzeg a makrós édességek...

A hagyományos étkezéshez képest ez a csoda ami egy éve "művelek", egyfajta böjt, hiszen azzal, hogy keretek közé szorítom saját magam, előjön belőlem az önfegyelem egy bizonyos foka, hogy a cél érdekében, mi az, amit meg tudok tenni. Amikor eldöntesz valamit, és ahhoz foggal-körömmel ragaszkodsz és senki nem tántoríthat el. Nálam ez a makró.

Furcsa, hogy néha még most is ufóként néznek rám azok, akik nap mint nap látják hogy miket eszem, vagy miket nem eszem. Amikor nincs mit enni és tudsz örülni egy tál kölesnek almával, körtével és úgy érzed, ez a legfinomabb a világon, akkor úgy gondolom, hogy kis dolgoknak is tudsz örülni... hogy az élet szép. De mennyire, hogy az!

Amióta makrózom nincsenek fájdalmaim, a tisztulási folyamatokon kívűl 2-szer voltam beteg (bár ez is tisztulás), rengeteg home remedies-t tanultam és használok, (imádom a boszorkánykonyhát) sokkal nyugodtabb vagyok, nem kapkodok, nem idegeskedem, naplót írok, olvasok, jógázom, tornázom, úszok-futok. A biopiacon a kedvenc árusok széles mosollyal és kedvességgel fogadnak minden szombaton és hiányolnak, ha valami oknál fogva nem jutok ki. Úgy érzem, hogy egy sokkal biztosabb talaj van a lábam alatt, mint idáig bármikor. Hogy van mibe kapaszkodnom. Saját magamba. Most először érzem azt, hogy bármit meg tudok csinálni, amit csak szeretnék. Több minden történt velem ez alatt az egy év alatt, mint az elmúlt 10-ben. Mármint a jó dolgokra gondolok csak. Elmehettem amerikába és tanulhattam a Kushi Intézetben még 22 lelkes makróssal, akik ugyanazt érzik amit én. Sosem vágytam amerikába, most mégis elhárult minden akadály és egyszer csak arra eszméltem, hogy ott vagyok...

...és a szerelem... nemrég bekopogtatott... szépen lassan minden a helyére kerül.

Kitartás és türelem... egyszer minden rossznak vége lesz de minden jónak is! Csak ezt tudom mondani azoknak, akik most kezdik el az életmódváltást, akár makró, akár más. Az egyik kedvenc mondásom: "Segíts magadon, Isten is megsegít!" és tényleg, tanusíthatom. Nekem segített. De van még valaki aki segített. Hugi! Neki köszönhetem az új életem..amit imádok élni!

Fontos, hogy mindenki szeresse amit csinál és azt szívvel lélekkel tegye. A szeretettel készített étel gyógyít! 

Boldogságra fel! 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr42272206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keriann 2010.10.05. 08:12:34

Kivancsian varom a folytatast!!! :)
süti beállítások módosítása