Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Meggyszedés, befőzés vasárnap

2011.06.05. 19:04 bioCsili

Egész télen arra vágyakoztam, bárcsak nekem is lenne meggy vagy cseresznyebefőttem, amit ehetnék egyszer-egyszer, vagy sütibe használhatnám és nem kellene a mirelitet venni, ami ugye nem a legjobb sajnos, hiszen a fagyasztott ételekből elszáll az élet a makrobiotika szerint, nem mellesleg nagyon jin típusú étel, így extrém hatással van a szervezetre, szóval kerülni kell.

Már alig vártam, hogy jöjjön az idei nyár és én is tehessek el cukor és szalicil nélkül mindenféle finom gyümölcsöt. Ennek most el is jött az ideje.

 

Vasárnap a rokonaimnál, akik direkt miattam nem permetezik a meggy és a cseresznyefákat , - sőt egyéb gyümölcsfákat sem, csakhogy ehessek róla -, szedtünk egy jó adat meggyet a fáról. Közben kóstolgattam is természetesen, hiszen ki tudja megállni, hogy szedés közben ne egyen meg egyet-egyet. Mivel el vagyok szokva a nyers gyümölcstől, nem ártott volna mértékkel eszegetni...de mivel nem tudtam tartani a mértéket, többször is meg kellett látogatnom azt a helységet, ahová a király is gyalog jár. Hát igen, megintcsak feljön a mondás, what has a front, has a back. A lényeg, hogy tudjuk mi mit okoz. :-)

A meggyet utána jól beáztattuk, megmostuk, majd feltettük forrni a vizet, amibe kifertőtlenítettük az üvegeket és a fedőket, plusz még a merőkanalat is, amivel a felfőtt meggyet majd az üvegbe szedjük.

Nagyon fontos, hogy mivel nem használunk semmilyen cukrot sem tartósító szert, mindennek nagyon sterilnek kell lennie ahhoz, hogy ne romoljon meg.

 

4 üveggel tettünk el, elsőre szerintem ennyi pont elég, pár nap múlva úgyis meglátjuk, hogy megmaradnak-e a befőttjeim.

Múlt héten cseresznyét is eltettünk már 6 üveggel, abból is nagyon kíváncsi vagyok, mi maradt meg.

Állítólag 20 üvegből 1 romlik meg, ezzel a befőzési formával. Ha viszont így is megmaradnak a gyümölcsök, akkor miért kell bele cukor és szalicil? Miért teszünk hozzá pluszba, nem elég lenne akkor amikor felhasználjuk? Ahogy beszélgettem anyósommal akit nagyon szeretek, elmondta, hogy 1 kiló cseresznyéhez 60 dkg fehér cukrot tesz!!! Több mint fél kiló kristálycukor!?!?! Atyaég, ebből a párom napi 2-t megeszik egy ültő helyébe. Sajnos. Amikor meséltem neki, hát lefehéredett. Ő sem volt tisztában azzal,  hogy ebben mennyi cukor van. Azt hitte sokkal kevesebb. Hát ezentúl nem hiszem, hogy olyan nagy elánnal fogja habzsolni a befőtteket, hacsak nem az enyémet. :-) Azt viszont inkább sütikhez tesszük el nem pedig ételek mellé savanyúságnak.

A barátnőm szülei sosem főztek be cukorral sem tartósítószerrel. Náluk mindig is ebben a formában tették el a gyümölcsöket... lám-lám, így is lehet. Csak sokan ezt nem tudják....

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr372960929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SpiRitta (törölt) 2011.06.06. 17:24:13

Emlékszem, az első cukormentes lekvárt tőled kaptam. Szilva, fahéjjal megspékelve. Életem legfinomabb lekvárja volt...cukor nélkül is kissé savanykás, valahol mégis édes. Azóta csak így főzöm én is, cukor, tartósító és minden egyéb segédanyag nélkül. Köszönöm Neked. Befőttnél is kipróbálom :-)

bioCsili 2011.06.06. 21:43:58

@Ritta_: hááát, úgy néz ki mindegyik cseresznye befőttem megmaradt, nem romlott meg egyik sem. Remélem a meggy is jó lesz és akkor télen lesz mit a sütibe tenni! :-) juhhéééj

SpiRitta (törölt) 2011.06.06. 21:47:49

@bioCsili: dejó. almára is van ötleted? ugyanis én az almabefőttet/kompótot imádom, de nagyon.

bioCsili 2011.06.06. 22:06:35

@Ritta_: szerintem ugyanaz a metódus, mint a cseresznyénél vagy a meggynél. Felforralod az üvegeket, majd az almát felkockázod vagy ahogy jól esik és az is megrottyantod egyszer, majd belemered a forró üvegbe jól lezárod és két napig dunsztba hagyod állni. Aztán mikor megnézed és nem forr, akkor nem ment tönkre, jól csináltad. A lényeg, hogy a lehető legsterilebb legyen minden.
süti beállítások módosítása