Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Szombat esti családi vacsora

2011.07.02. 22:42 bioCsili

Sokszor bajban vagyunk, hogy mit főzzünk vacsorára, ha átjön a család. Mindenki a normál húsos és erősen fűszeres ízekhez szokott, így egy szimpla miso leves, vagy rizs zöldségekkel nem a legjobb menü a számukra. Fontos ilyenkor, hogy olyat próbáljunk az asztalra varázsolni, ami elégedettéggel tölti el a vendégeket és mi is ehetünk belőle. 

Az én választásom a brokkolikrém levesre esett, pirított tökmaggal, a tepsiben sült pisztrángra zöldségekkel, zöldsalátával-pirosretekkel és barnarizzsel, desszertnek pedig brownie-t készítettem ribizkeszósszal, csokifagyival. 

Mielőtt még megrökönyödnétek a desszertből egy falatot sem ettem. Pont azért csináltam olyan desszertet, amit nem ehetek, hogy még véletlenül se egyek belőle. Ha olyat csinálok, amiből én is ehetek, akkor tuti nem bírom megállni és most az a célom, hogy csökkentsem a minden napos édességzabálást.

Szóval a desszertet maki receptje alapján készítettem, kicsit keseűre sikerült, mert étcsokit tettem bele, ezért készítettem hozzá az édes-savanyú ribizkeszószt és választottam a fagyit még. Nem sikerült olyan jól, mint amit Makinál ettünk, de elfogyott szint mind, úgyhogy annyira nem lehetett rossz. 

A brokkolikrémlevest úgy készítettem, ahogyan a főzőtanfolyamon is, répával, petrezselyemgyökérrel, sóval, összeturmixoltunk és kész! Nagyon finom lett. 

A halacskát reggel vettem a Flórián téri piacon. Ott a halat Szilvásváradról hozzák, frissen, nem fagyasztva. 5 darabot vettem, mert a vacsoránál 5-en voltunk felnőttek. A tepsit picit olivaolajjal bekentem, rátettem a halakat egyben. Karikára vágott zöldségeket (répa, petrezselyemgyökér, hagyma, fokhagyma) ráterítettem a halra illetve mellé, majd lefóliáztam és betettem a sütőbe. Kb 30-40 percet sült, a vége felé már fólia nélkül, hogy piruljon. Az én halamat csak sóztam a többiekére bio halfűszerkeveréket tettem, ami nem tartalmaz semmilyen íz vagy színfokozót, kizárólat szárított zöldeket tartalmaz. Az én halamat a többitől elszeparálva helyeztem el, hogy ne keverjük össze. :-) A legvégén szórtam rá újhagymát, és tálaltam. 

A rizst csak meglegítettem párolóban, forró víz fölött, a zöldsalátába pedig rukkolát és két féle színű bazsalikomot vágtam pirosretekkel. Az egészet egy leveles saláta ágyra pakoltam és megszórtam umeecettel. 

Így volt egy gyorsan főtt brokkoli krémleves (kerek és gyökeres zölikkel) a hal (fehérje) a zölik mellette gyökeresek, illetve kerek, mellé a saláta leveles, plusz a retek, amit mindig eszünk, ha olajosat választunk, mert azzal könnyebben távozik a szervezetből az olaj. 

Mondanom sem kell, minden elfogyott és nagyon finom is volt! :-)

Mivel nem minden hétvégén jön a család, egy ilyen sütőben pici olajjal sült étel belefér endometriózis esetén is én úgy gondolom. A halból csak a felét ettem meg, két okból. Az egyik az, hogy elég volt, sosem kívánok annyit enni belőle. A másik hogy gyógyító időszak alatt egy fél tenyérnyi fehér husú hal ajánlott heti egy alkalommal. De csak, ha kívánjuk. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr743033611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása