Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Mai meleg

2011.07.08. 22:57 bioCsili

Hú de meleg volt ma is! Alig vártam, hogy a Shiatsu után hazaérjek és egy árpa-gomba levest készítsek magamnak.  Az árpa is hűsít a gomba is, tettem is a levesbe belőle jócskán (2 dbot) :-)

A shiatsu hááát, szuper volt! Sajnos mindenem fáj, most kripli vagyok, úgy éreztem. Nagyon kellemes volt, többször elaludtam, majd felriadtam az elején. Ahogy a talpamhoz értünk, na ott fájt szinte mindenhol, úgyhogy nem tudtam ellazulni. A hátamba az idegbecsípődés mára már sokat javult, így a shiatsunál sem fájt, sőt még rá is segítettünk a gyógyulásra. Sajnos, mire végeztem elfogytak az ételek, így nem tudtunk ott vacsorázni a párommal. Barnarizs ugyan maradt, de magába...nem olyan jó, azt itthon is tudok enni. 

Végül a párom a mellette lévő étterembe evett egy sólettet hússal, ropogós fehérkenyérrel. Nem mondom, hogy nem kívántam meg. Jó fűszeres illat, a sóletet mindig is szerettem. Kísértés nem volt, csak azt éreztem, hogy otthon én is valami finomat akarok készíteni. 

Miután hazaértünk főztem egy ápra-gomba levest, misoval, majd másodiknak egy kapros zöldbabfőzeléket csináltam, a tetejére marinált tempeh-vel, nagyon finom lett. Vacsi után sétáltuk egyet, mert mindketten teli lettünk. A parkban, amit nemrég újítottak fel, és gyönyörűen lefüvezték, padokat, szép növényeket ülettek, leültünk egy pillanatra. Ahogy nézelődtünk, annyira vonzott az a gyönyörű dús friss fű, hogy belesétáltam papucs nélkül mezítláb. Mint aki most látott először füvet, úgy sétálgattam benne. Sajnos vizes volt így piknikelni nem lehetett, azért nagyon jól esett a talpamnak ez a kis földenergia. 

Miután visszajöttünk folytattam a főzőcskézést, mert a párom nagyon sok zöldséget és gyümit hozott a szüleitől, permetszermentesen természetesen!!! Jaj mennyivel finomabb ez még a biopiacon kapható zöldségeknél is...

Készítettem Viki könyvből (dr. Bakáts Viktória) egy meggyes pitét, és egy meggyszószt is hasonlóan a cseresznyeszószhoz, egy kis rizstejbegrízzel. Szeletelt mandula és fahéj a tetejére...úúúú de fini lett! :-)

Pankával ma beszélgettünk arról is, miért kívánhatjuk ennyire az édességet. Mivel nagyon meleg van, ami nagyon yang, kívánhatjuk a nagyon jin-t ami az édesség. Hát rögtön megnyugodtam, hogy biztos ez az oka, amiért ilyen nehezen bírok akár egy napot is nélküle. Bár azért ha őszinte vagyok magamhoz, biztos más oka is van, mint a nagy meleg. De ezen még elmélázgatok, hátha rájövök...

Úgyhogy ebben a forróságban hajrá puliszka, gombás tészta, blansolt vagy nyers saláták szósszal (pl ume-kuzu szósszal máris nem marad nyers), ápra, shitake, több lé/leves, kevesebb gabona. 

Főzzetek finomakat és osszátok meg velem jövő hét elején!

Szép hétvégét!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr633051755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása