Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Hétvége a Balatonnál

2011.07.10. 21:23 bioCsili

Ahogy láttam a statisztikában sokan elmentek nyaralni ezen a forró hétvégén. Mi a Balatonra mentünk szombat reggel. Bár egy régi családi barátainkhoz mentünk, azért vittem mindenfélét magammal...lábos, kés, vágódeszka, néhány alapzöli miso, umepaszta, kukoricadara.

De kezdem az elején. Szombat reggel útban a Balaton felé, még megálltunk a biopiacon, venni néhány leveles zöldet. Most csak erre volt szükség, mert az anyósoméktól és a nagyszüleimtől rengeteg zöldséget kaptam. Nagyon szép az új hely, ahová múlt hétvégétől visszaköltözött a piac. A szép hely lévén ahogy hallottam a termelőktől a bérleti díjak is megemelkedtek, amit szerintem előbb-utóbb az árakon is érezni fogunk. Így csak javasolni tudom, hogy aki teheti a rokonaitól kérjen vidékről zöldségeket, hogy ezzel is kíméljük a pénztárcánkat, illetve a hazai mégis csak finomabb. 

A piacon elszórtunk pár szórólapot is, de mivel elég későn értünk ki (10 óra után) már nem hagytunk kint sokat, ilyenkor már alig vannak. Ebben a melegben mindenki korán megy, így a jövő héten megpróbálok én is a szokásos 6-7 között érkezni. Nagyon fáradt voltam ezen a héten, hosszú volt és kimerítő.

A piacon készült rólam egy kép, ahogy állok a zölikkel a kezemben. A fotós úr a Hegyvidék újságnak készít képeket a biopiacról és úgy megtetszett neki, ahogy álltam a zölikkel a kezemben. Megpróbálom beszerezni a képet, és feltenni ide, mert nagyon jó lett! :-) 

Majd neki indultunk az autópályának. Természetesen óriás dugó volt, így majd 3 órába telt leérni. A szárszói szabadstrandot választottuk és ott voltunk egész estig. Itthonról vittem még maradék zöldbabfőzit, hosszúszemű rizst, préselt salátát. Este megálltunk egy halas étterembe és ott egy sült pisztrángot választottam, köretnek ettem hozzá a préseltet és a rizst. A párom kisfia magától mondta, hogy megkóstolná a rizst, pedig a főztömet szinte egyáltalán nem eszi meg sajnos. A barnarizsre alapból mondta, hogy nem szereti, de ez a hosszú szemű - temrészetesen barna rizs - ízlett neki. Desszertnek evett egy szeletet a meggyes pitéből, amit még péntek este csináltam. Annyira boldog voltam, hogy eszik végre valami táplálót is! Amiből energiát meríthet. Nagyon nehéz egy 7 éves fiúcskával aki a "normál" étkezéshez van szokva és abból is nagyon válogatós. A türelem itt azt hiszem az egyetlen megoldás. Már több mint 1 éve együtt vagyunk, és a kisfiú most először szólt, hogy megkóstolná az ételt amit főztem. Bár amikor észrevette, hogy otthonról hoztam, nem ette tovább. Furfangosak a kisgyerekek, azt biztos! Türelem kell hozzájuk és előbb-utóbb ők fognak kezdeményezni. 

Vasárnap már korán reggel indultunk Siófokra, mert két órás vitorlázós programuk volt. (Bónuszbrigádos) :-) A kikötőben találkoztunk még ismerősökkel akiknek a két kisgyerekét szintén vittük magunkkal. Édesek voltak, a három lurkó nagyon élvezte a vitorlást, bár végig azt kérdezték, mikor ugrunk már be a vízbe.  Ebédre megint halat ettem, a reggeli puliszkával amit még a szálláson készítettem. Reggel zöldborsó levest is csinálam, simán csak sóval, mert ebbe a nagy melegbe miso helyett gondoltam light-osabban készítem el. Bár a só inkább yang, mint a miso. Friss vegyes salátát is kértem mellé (répa, saláta, uborka) kis olivaolajjal, és kovászos uborkával. Ebben a hőségben, rettentően kívánom a savanyút. És a vizet. :-)

Szóval lightos sok lé kevés zöldség leves, puliszka, hosszúszemű rizs, tészta, préselt, blansolt és még a nyers is bejöhet. Én így érzem. 

Hazafele megálltunk egy Lidl-ben, ahol volt jégcsapretek! Annyira megörültem, mert a piacon már két hete semmilyen retket nem lehet kapni. (vagy túl késő megyek és elfogy) Vettem is 2 nagy hosszú retket. Remélem a pesti boltokban is lehet kapni! Ajánlom, hogy nézzétek meg!!! Jól le kell pucolni, megmosni és fogyaszthatjuk, hiába nem bio. Kell a jégcsapretek!

Vacsorára a Viki könyvből készítettem egy szejtános-pestos tésztát, egy-egy alapanyagot kihagyva. Ahhoz reszeltem jégcsapretket és pirítottam a tetejére egy kis napraforgómagot. Nagyon finom lett, a holnapi ebédem is ez lesz. Könnyű, picit olajos a szezámmagtól és a napraforgómagtól, így hamar jóllaktam tőle, de ez most úgy érzem kell...

Remélem alkottatok finomakat szépeket a hétvégén...várom a beszámolókat!

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr883055929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása