Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Piros napok alatti fűszeres étkezés hátulütői

2011.07.28. 11:17 bioCsili

Ha már ilyen szerencsések vagyunk mi nők, hogy minden hónapban egyszer ki tudunk tisztulni a vérünk cserélődése, frissülése által, akkor figyeljünk oda, hogy miket eszünk ilyenkor és ne adjunk plusz feladatokat a testünknek, amikor is csak azzal szeretne foglalkozni, hogy tisztuljon, cserélődjön, fiatalodjon stb... 

Nekem sajnos sikerült leterhelnem a kis hasamat tegnap este. A reggelim ezen a bizonyos első napon rizskása volt umeboshival, de előtte még ittam egy pohár kukicha teát szintén umeboshival, hiszen ilyenkor ezzel a csodaszilvával lehet leginkább csökkenteni a fájdalmat, lugosítani a szervezetet, antibakterizálni, gyulladást csökkenteni.

Tehát a reggelem nagyon jól indult, ahogy este írtam is róla, szinte pillanatok alatt egyenesbe jöttem, elmúltak a reggeli fájdalmak és jöhetett a nap! Felkészülten, erőm teljében. Az ebédemet a Keleti Életmódcentrumban fogyasztottam el, amely nyári zöldségleves volt sárgaborsófőzelékkel és brokkoli salátával, minden tejtermék mentes, vegán étel. Desszertek feleztünk egy málnatortát Adrival, ami igazán feltette az i-re a pontot. Minden nagyon finom volt, és egyáltalán nem viselte meg a hasamat. Délutánra vettem egy barnarizses Spanyol Paellát, mely már túl fűszeresnek bizonyult... a felét megettem vacsorára, majd kicsivel később amikor a Párom is megjött ettem pár kis szelet kenyeret Hummussal, reszelt jégcsapretekkel. Na ezt már így nem kellett volna rátolnom a paellára, mert a fokhagymás hummus és a pirított kenyér (kovászolt tönköly természetesen) betett. De nagyon. Rá fél órára durván elkezdett fájni a hasam, görcsölt és kiegyenesedni is alig tudtam. Ráfoghatnám valami másra is, de itt feketén fehéren előttem volt, hogy az amit ettem, az így hatott a szervezetemre. Azonnal le is feküdtem gyorsan, és simogattam maszíroztam a hasam, hogy majd jobb lesz. 2 órát tudtam is aludni, majd éjfélkor arra ébredtem, hogy nagyon fáj megint és ki is kellett mennem wc-re. Készítettem egy ume-sho-bancha teát (kukicha tea umeboshiszilvával és pár csepp shoyuval) azt gyorsan megittam a szilvát még rágogattam a számba mielőtt lenyeltem. Hál istennek az is segített és újra vissza tudtam aludni. Reggel már 6 kor felébredtem szintén fájdalmakkal, így beköltöztem a mellékhelységbe, hogy inkább ott maradok, minthogy járkáljak ki-be az sokkal macerásabb, ha így görnyedek a fájdalomtól.

Sajnos nagyon megszenvedtem azt a részt is, amikor ez a sok fűszeres étel távozott a szervezetemből. A párom készített mégegy teát, illetve egy rizskrémet is umeboshival hogy ha majd lesz erőm enni, akkor legyen mit. Erre majdnem fél 11-kor került sor most délelőtt. Szerencsére a forróvizes palack, a sok mellékhelységben töltött perc és a tea meghozta a hatását, amelyért annyira de nagyon hálás vagyok! 8 órától már tudtam pakolni, készülődni az indulásra, és 9-kor ott voltunk a megbeszélt helyen, ahol lennünk kellett.

A hasam rendben, a rizskrémet is meg tudtam enni és nagyon jól esett. Ez lesz az ebédem és a vacsorám is, ma reggel eldöntöttem. 

Persze a másik feladatom, hogy egy kicsit átnézzem hogyan étkeztem az elmúlt 1 hónapban, minek köszönhető még ez a fájdalom... nem kell sokat gondolkodnom, egy kicsit jinnebbre sikerült a táplálkozásom a sok édesség, gyümölcs miatt... erre egy kicsit jobban oda kell figyelnem a következő hónapban. Ami még fontos, hogy ne túl későn fogyasszuk el a vacsorát, hogy lefekvés előtt még tudjon dolgozni, azután meg pihenni a gyomrunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr513106684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása