Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Töltött cukkini szezámszósszal rizzsel préselt salátával

2011.08.15. 22:02 bioCsili

A vasárnapi ebéd még mindig a kedves vendégeink végett töltött cukkíni volt szezámszósszal, rizzsel és préselt salátával. Húúú, de fini lett! :-)

A tölteléket füstölt tofuból készítettem, mindenféle zöldséggel és fűszerrel összekeverve megdínsztelve. Pici rizst is kevertem hozzá, hogy a töltelék egybe maradjon, de nem sokkal nehogy elvegye az ízét. Majdnem 1.5 órát sütöttem, mire megpuhult a cukkíni, mert sajnos a picit vastagabb falú tök nehezebben puhul át. A hosszú jang főzési mód mellé a préselt saláta jól passzolt és ebbe a melegbe is kellemesen hűtötte a forró, sokáig sült főételt. A srácok nagyon jól nevelten egy hang nélkül mindet benyomták. Még ha teljesen új ízek is voltak ezek a számukra, egy szót sem szóltak, megették. Jó gyerekek. :-) én nem biztos, hogy ilyen idősen (15-16 év) így megettem volna amit elém tesznek és nem ismerem, de változnak az idők. A lelkemnek nagyon jól esett, hiszen ha nagyon nem finom, akkor csak otthagyják.. 

Másodiknak egy köleses-szilvás gyümölcstortát készítettem vaníliaszósszal, leves most nem volt, mert véletlen kint felejtettem a teraszon reggel és felforrt mire észrevettük. Hogy mennyire nem szeretek kaját kidobni?! Itt sajnos nem volt más választás. 

Jaj, készülnek a koviubik a teraszon és beültettem egy adag citromfüvet, kakukkfüvet és rozmaringot is a teraszládába, hogy legyen itthon friss fűszernövény. Szépen fejlődnek növekednek, úgy néz ki elindult a gyökerezés, úgyhogy megmaradnak. :-) Sajnos a répa, és petrezselyem, amit a névnapomra kaptam kedves kollégáimtól nem maradt meg így az egészet ki kell dobnunk. Nem tudom mi történhetett, egyszerűen még csak ki sem gyökerezett. :-( Jövőre majd újra próbáljuk, kicsit több odafigyeléssel. :-)

Jöjjön a recept:

Töltött cukkíni

1 cs füstölt tofu
1 reszelt répa
1 apróra vágott hagyma
1 szál szárzeller apróra vágva
1/2 cs maitake gomba beáztatva
pici só, kurkuma, rozmaring, chili, 2 gerezd fokhagyma, szójaszósz
víz a dínszteléshez
főtt rizs
2 közepes cukkíni
 

A hagymát apróra vágjuk, a fokhagymát kipréseljük fokhagymanyomó segítségével, pici chilivel és sóval megszórjuk, vizen megdínszteljük. Hozzáadjuk a reszelt répá, apróra vágott szárzellert, apróra vágott maitake gombát, megfűszerezzük, majd a tofut villával áttörjük és hozzáadjuk a zöldségekhez és együtt pároljuk még kb 10 percig. Megszórjuk ízlés szerint szójaszósszal majd kevés rizzsel összekeverjük és a kimagozott félbevágott cukkínibe töltjük. A sütőt előmelegítjük 180 fokra, majd fóliával lefedve 50 perc 1 óráig sütjük, vagy még tovább, hogy puha legyen a tök. Reszelt mochit szórunk a tetejére és sütjük még fólia nélkül néhány percig. 

Nekem hiányzott rá valamilyen szósz, hogy kicsit csúszósabb legyen. Készítettem egy szószt szezámkrémből, vízből és édesmisoból. Ezzel picit édeskés lett a tök, így jól passzolt hozzá a savanyú-sós préselt vegyes saláta dulse algával. 

A tofut lehet helyettesíteni szejtánnal vagy tempeh-vel is. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr243156558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása