Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Vegetáriánus fesztivál - Kőrősi Csoma Sándor művház

2011.08.28. 18:03 bioCsili

Hétvégén a X kerület Szent László téren lévő Kőrösi Csoma Sándor Kulturális Központban két napos Vegetáriánus fesztivál zajlott. Egész nap kóstolókat, bemutatókat és előadásokat tartottak a vegetáriánus életmódot többféle szempontból közelítve, melybe beletartozik az étkezés, a lelki foglalkozások, az éneklés a tánc, a jóga stb. 

Engem először Sebestyén Szilvia előadása vonzott mely szombati napon volt délelőtt 11 órától. Sajnos picit késtem, mert a piacról érkeztem ahová egy nagyon kedves Amerikában élő magyar ismerősömet kísértem el, aznap másodszor :-) így csak az előadás végét csíptem el. Szilvia a daganatos megbetegedéshez adott makrobiotikus tanácsokat, gyógyitalokról volt szó, illetve a közönség kérdéseit igyekezett megválaszolni. Igen nagy számban jelen voltak az érdeklődők, legalább 100 fő volt a teremben. Az előadás után a makrobiotika standon ételeket lehetett vásárolni, illetve Szilvi által írt kis receptfüzetecskékhez is hozzá lehetett jutni kedvezőbb áron, mely különféle tematikákban készül. (évszakok szerinti főzés, állapot szerint, cukorbetegek részére, immunhiány esetén, salátás, tésztás...stb). Szerény véleményem szerint pont ugyanannyiba kerültek mint a Diótörőnél, így nem vásároltam.

Szilvia nagyon csinos, mosolygós nő, most láttam először. Sajnos nem volt lehetőségem pár szót sem váltani vele, mert nagyon sokan voltak körülötte, akik érdeklődtek, így talán majd legközelebb bemutatkozom.

Délután még visszamentünk Csillával, (aki Amerikából látogatott haza hozzánk), az 5 órási Badgi Bella meditációs mantrás koncertre. Akkor találkoztam teljesen véletlenül Szepesi Dórával is, aki több könyvet adott ki az egészséges életmód témájában, mely a makrobiotika elveit is alkalmazza, de nem teljesen az. Használ mézet, pirospaprikát, egyebeket, melyet én nem ajánlok. Dóra az előadása után kóstolót tartott, melyre nagyon sok érdeklődő gyűlt össze. Szomorúan láttam, hogy leginkább a 80 év felettiek érdeklődtek, úgy tűnt, az ingyen kaja végett. Ahogy ott álltunk egy 15 percet és segítettünk Dórának kiszolgálni és terelgetni ezeket az embereket, egy kérdést sem tettek fel az étellel vagy az életmóddal kapcsolatban, csak azt nehezményezték, hogy mikor kaphatnak a sütiből is és hogy az eleje miért nem megy tovább, hogy a vége is sorra kerüljön.

Érdekes ez a magyar nép...

A koncert érdekes volt, inkább családias, a földön körbeültük Bellát, ő úgy énekelt és a kivetítőn olvasva, mi is vele énekelhettünk. A kedvencem a Fényt hozok c dal, melyet a legvégén énekelt el egy áldással lezárva. Nagyon szép volt. Természetesen inkább nők voltak a koncerten, de 1-1 férfit is lehetett látni. Ők nehezebben nyílnak meg, de erről inkább egy másik bejegyzésben írnék részletesebben.

Sokat beszélgettünk kiállítókkal is és sikerült egy szervezőt is elcsípnem, hogy érdeklődjek a fesztiválon való kiállítókénti részvétel végett. Jövőre én is szeretnék csatlakozni ehhez a fesztiválhoz és kis jelenlétemmel népszerűsíteni a makrobiotikát az endometriózissal, PCO-val küzdő nők körében. Nagyon jó lenne, ha többen értesülnének erről a csodáról!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr113185854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doridia 2011.08.28. 22:12:05

Szomorúan olvasom, hogy Te is találkoztál ezzel a jelenséggel, hogy az ingyen étel vonzóbb volt mint maga az előadás vagy az érték amit ezek a kiállítók prezentáltak. Sajnos én is ezt tapasztaltam a főzőverseny után. Már amikor a zsűritagok zsűriztek is egy-egy idősebb embernek a kezére kellett csapni verbálisan, mert annyira szemtelenül hozzányúltak volna az ételekhez. Amikor pedig már végzett a zsűri és szabad volt a vásár, akkor aztán eltapostak, pedig azon volt minden versenyző, hogy minél előbb szétoszthassa az érdeklődőknek az ételt. Az egyik lánynak szó szerint kitépték a kezéből a tányért és az én tésztás ételem is egy embernél landolt. A legviccesebb, hogy egy kiállítóról volt szó. Először még sajnáltam is ezeket a - jellemzően - idős embereket, hogy biztos azért ilyenek mert nem tudnak rendesen enni, de persze szó sincs erről. (vagy csak minimális esetben) :( Sajnos érdekes nép a magyar néha....ami ingyen van az jöhet. Lehet szükségem sincs rá de ingyen van....

SpiRitta (törölt) 2011.08.30. 16:00:39

Összevetve azért jó kis nap lehetett, és végre találkozhattál személyesen Bellával. :-) gondolom jó kis energia dömping volt....talán tavaly nyáron tőle küldtem át pár számot mailben, de nem biztos, hogy emlékszel. Nekem baromi sok erőt adnak, fantasztikusak ezek a dalok.
süti beállítások módosítása