Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Allergia és a makrobiotika

2011.09.15. 11:33 bioCsili

Az allergia a szervezetünk egy túlreakciója bizonyos élelmiszerek, pollenek, anyagok, kemikáliák stb. ellen. Tapasztalatom szerint, konkrétan bármire lehetünk allergiásak.

Kicsit más vonatkozásban, az allergia lehet valami ellen való lázadás, tagadás az életünkre levetítve természetesen.

Makrobiotikus szemmel nézve az allergiát különböző típusú ételek túlzott bevitelének is köszönhetjük, így ha ezeknek az élelmiszereknek a fogyasztását elhagyjuk és más ételeket részesítünk előnyben, a tünetek, csökkennek, elmúlnak és nem szenvedünk tovább az allergiától.

Nagyjából 22 éves lehettem, amikor egy el nem múló nátháról, amely tüsszögéssel, orrfújással, szemviszkedéssel, kezdődött kiderült, hogy nem más, mint allergia. Méghozzá a nyírfa virágaira, ami február, márciusban virágzik. Több héten át tartott nálam a rosszullét, és évről évre újabb tünetek jelentkeztek. Mivel még az első években ez viselhető volt számomra, nem szedtem semmilyen allegria elleni készítményt. Egy idő után viszont már asztmatikus rohamok is jöttek, sípolt a tüdőm, amellett hogy nagyon fájt is, és megijedtem. Ekkor elmentem a háziorvoshoz, aki egy szokványos allergia elleni gyógyszert javasolt. Felkerestem egy allergológust is, aki pedig egy alternatív terápiával gyógyított és pár alkalom után érzhető volt a különbség. A következő években már csökkentek a tüneteim, de még mindig szükséges volt a gyógyszer alkalmanként, és ez a kellemetlenség minden februárban és márciusban tovább kísértett, egészen addig, amig nem változtattam az életmódomon.

Miután elkezdtem a makrobiotikát 2009 szeptemberében, a következő allergiaszezonban 1 hétig fojt az orrom és tüsszögtem, de abszolút viselhető volt és semmilyen gyógyszer, orrspray, vagy alternatív gyógyterápiák nem voltak szükségesek hozzá. A 2 hónapos periódus 1 hétre rövidült. Idén már csak pár kellemetlen napom volt márciusban.

Különféle allergiák vannak, amire nem lehet általános megoldást adni szerintem, de amit én észrevettem, hogy ezzel az életmóddal minimálisra csökkentek a tüneteim és bízom benne, hogy jövőre már elő sem jön. Hiszen ahogy a szervezetem tisztul és erősödik, úgy tud egyre kevésbé támadni az allergia.

Allergia esetén kerülendő a tejtermék (tej, sajt, tejföl, túró, minden amiben tej van!), a hús, kivéve a fehér husú hal alkalmanként, az édesség, (fehércukor, de ha makrós vagy akkor azok az édességek is).

Ha vegyesen táplálkozol és épp allergiaidőszak van és kijön rajtad, akkor azonnal váltani kell, elhagyni a fentieket, plusz még a gyümölcsöket is (a déli gyümölcsöt kiváltképp).

A párom hétfő óta úgy szenved az allergiától, amit én még nem láttam sosem. Sajnos a múlt heti nyaraláson több húst evett mint az elmúlt fél évben összesen, megfűszerezve egy csomó fügével és sajttal, így szegénykém, hogy visszatértünk a pollennel fűszerezett Budapestre, teljesen padlót fogott.

2 nap gyógyító diéta után, különféle gyógyitalok mellett végre jobban lett, tudott aludni, nem köhög egyfolytában, ki tudja nyitni a szemét, nem viszket a torka, és ma ki is merészkedett az utcára. Teljesen rám bízta magát, amiért nagyon büszke vagyok rá, hiszen elkötelezett híve a nyugati orvoslásnak. (a többféle szteroidos orrcsepp nem használt)

Remélem idén is sikerül elkerülnie a szteroid injekciót, de ehhez nagyon sok erő és kitartás kell a részéről, hogy betartsa amit mondok, azt egye amit főztem és igya a gyógyitalokat is. Remélem azt is, hogy ez a kis "ízelítő" végre bizonyosságot ad neki, hogy milyen csoda ez az egész makrobiotika!

 

Nagyon hálás vagyok a betegségnek, ami ide vezetett engem is! Ha nem jött volna, tán sosem térek erre az útra...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr983229154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása