Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Csalódás a kínai orvosnál

2011.09.23. 14:08 bioCsili

Péntek reggel budán egy kínai orvosi rendelőben kezdtem a napot, kíváncsisággal és érdeklőddéssel teli, hogy egy a makrobiotikához hasonló elveken alapuló (jin-jang) tudomány, milyen segítséggel tud szolgálni a gyógyulásomhoz. 

Az orvossal való találkozás előtt már igazán izgatott voltam. Korábban azt hallottam, hogy mások iránymutatást kaptak az életükhöz, életmódjukhoz, a betegséggel kapcsolatban megismerkedhettek a jin-jang összefüggésekkel ezért igazán nagy csalódás ért, amikor még csak hasonlót sem hallottam. 

A doktor miután ELMONDTAM ÉN mik a tüneteim, panaszom, hogy étkezem, mióta tart, szedek-e valami gyógyszert stb..., annyit mondott csak, - vagyis nem ő, hanem egy másik orvos aki fordított közöttünk -, hogy felír 3 féle gyógynövényt és egy 10 alkalmas akupunktórás kezelést, amelyet mindenkinek fel szokott írni. (ezt a fordító kolléga mondta, hogy mindenkinek) 

Még csak szó sem esett az állapotomról, hogy mit lát a nyelvem színéből vagy mit érzékel a pulzusomból, mire utal a 105/66-os vérnyomásom, pedig szóltam! Jeleztem a kollégának magyarul, hogy engem igazán érdekel az ő véleménye, mondja el mit lát, mit érez, mi van a jin és a janggal, bármit csak mondjon valamit, azon kívűl, hogy jöjjek ide még 10 alkalommal és hagyjak itt 70 000.- forintot a kezelésre és még közel 5 000.- et a gyógynövényekre. 

Pedig én igazán hiszek a keleti orvoslás több ezer éves tudományában! Mégis kétlem, hogy kínában az orvos egy szót sem szól, csak felír egy kezelést. Biztos vagyok abban, hogy az akupunktúra is segít és egy nagyon jó dolog, de az ég világon semmit nem tudtam meg erről a tudományról a 20 perces ottlétem alatt. Azt sem értettem így meg, hogy miért az akupunktúra az, amit javasolnak és nem pedig a moxa vagy az akupresszúra, vagy a masszázs. 

A gyógynövények magyarnyelvű tájékoztatóján épp csak az összetevők nem voltak feltüntetve magyarul, így itt jeleztem, hogy talán ezt úgy kellene már gyártatni, hogy a kedves beteg tudja is, hogy mit vesz be. A rajta lévő napi adagolás pedig tényleg azt a napi adagolást jelentse, ami adott méretű gyógyszerre vonatkozik. Ne pedig a recepción lévő kedves hölgy döntse el, hogy áá, ebből akkor ne 3x3-at vegyek be, mert így 2 nap alatt elfogy a doboz gyógyszer, hanem 3x1-et. (így 4 napig tart) Természetesen nem vásároltam belőlük.Miután a recepciós hölgyről kiderült, hogy egyáltalán nem szereti a munkáját, mert a kliensekkel egyáltalán nem tud bánni, szomorúan, csalódottan távoztam 5 000.- forintot otthagyva a konzultációért.

Mára sem lett világos számomra, hogy a konzultációt végző orvos tudása direkt volt így elrejtve előlem, vagy itt Magyarországon ezt szokták meg, hogy az emberek nem kérdeznek, csak csinálják amit mond?! 

Ismertek jó kínai orvost? Nektek milyen tapasztalatotok volt?

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr843253038

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Láb akupresszúra 2011.10.04. 11:59:41

Az akupresszúra egy valódi tudomány ami ősi megfigyeléseken alapszik. Ez a gyógymód a testünk akupunktúrás csatornáiban folyó energia elakadásait, blokkolódásait szünteti meg egy speciális masszás segítségével. Amikor a meridiánokban az energia gondta...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása