Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Köd, hideg - Edina Amszterdamban

2011.11.21. 21:22 bioCsili

Reggel az orromig is alig láttam, mikor fél 8-kor elindultam dolgozni. Érdekes, hogy a reggelek kevésbé hidegek, mint napközben. Reggel van, hogy meleg a levegő, míg napközben akár dél körül is, fogcsikorgató hideg van. Az estékről már nem is beszélek...

Az étteremben egyszál Brownrice is nice! pólóban dolgozunk, azon egy Kushi Institute-os kötény. Mindenki egyformában van, ami szerintem tök jó... A héten reggel 8 és 14 óra között vagyok beosztva, de általában egy órával később végzünk, mint a kiírt óra. Teljesen mindegy, bármennyit szívesen dolgozom, hiszen ezért vagyok itt!

Miután reggel elkészítettem a szendvicseket, az ohagikat és a sushikat, segítettem az ebédfelszolgálásban, illetve a tofutúrótorta elkészítésében. Az alapot már korábban elkészítette Paula, én csak a tofutölteléket és a citromlekvárt készítettem el hozzá, majd sütöttem meg a sütőben. Fú de szép lett! :-) Amiért annyira tetszik, az az, hogy citromos. Imádom a citrus illatokat, ízeket... a kedvencem közé tartozik, a préselt jégcsapretek, mirinnel és citormhéjjal, vagy a snow nabe (reszelt jégcsapretek, yuzuval (limelé) és tofuval..de a tofut ki szoktam hagyni :-))

Szombaton este egy isteni menüt készítettem. A szokásos hagyma-mochi krémleves norival, másodiknak rizs-hatomugi marinált (shoyu-víz-gyömbérlé) shitakegombával, amit a végén keverek a rizshez, tempeh édes-savanyú mártásban, sütőtökkel és savanyúkáposztával, préselt jégcsapretek citromhéjjal és mirinnel, lótusz nishime édesmisoval, mirinnel és hirtelen sautéé pointed cabbage. (ezt a káposztafélét nem tudom, hogy hívják otthon...úgy néz ki mint az édeskáposzta, csak hosszúkás, ezért leveles zöldnek számít)

Ha már ettetek jót........... próbáljátok ki a menüt mielőbb! Alig bírtam abbahagyni az evést..isteni finom volt! Ha valamelyik receptre szükségetek van, írjatok, melyikre van szükségetek részletesebben.

Ma, mikor épp a citromszószt tettem fel a tofutortára egy magyar hang szólított meg, "Szia Csilla!" Edina volt az a férjével, egy tündér helyes nő, épp egy konferenciára jöttek és benéztek ebédelni plusz vásárolni a Deshimába. Ha minden jól megy, szerdán együtt ebédelünk. :-)

Sajnos nem tudnak maradni a Festive Cooking hétvégére, pedig az igazán jónak ígérkezik. Holnap megpróbálok részleteket megtudakolni Karin-tól, mert a keddenként megrendezésre kerülő főzőtanfolyamon (hollandoknak szóló 2 órás esti tanfolyam) én leszek az asszisztens. :-) Nem bánnám, ha sokan lennének angolul beszélők, mert akkor átváltanának angolra és én is érteném, miről van szó. A téma Strenghtening foods "erősítő ételek" lesz.

Ma este én is erősítettem magam. Vacsorára készítettem egy kimpirát (lótusz, bojtorján, répa nagy darabokra vágva most, gurítva) barnarizstésztát wokban hagymával, babbal, káposztalevelekkel, gyömbérrel és shoyuval-mirinnel, reszelt répa-alma-savanyúkáposzta salátát jégcsapretek shoyuval és norival (főzve kb 5-10 percig) és a reggelről maradt rizs-gesztenyével. Egyszerűen azt éreztem, hogy szükségem van a yang zöldségekre, a sóra a hosszabb főzésre és kicsi olajra is. A mensim már kopogtat, gondolom ez volt a fő ok.

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr603402063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keriann 2011.12.26. 21:53:09

En is csak nemetorszagbol ismerem ezt a kaposztafajtat, spitzkohl. Magyarul asszem egyszeruen csucsos kaposzta. :)
süti beállítások módosítása