Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Szülinapi vacsora - 32?!

2011.11.26. 22:31 bioCsili

Nem szeretem a páros szülinapokat... valahogy olyan semmilyenek. Se nem jó, se nem rossz... a korral nincs bajom. Nem tartom öregnek magam és nem érzem, hogy bármiről is lemaradtam volna, vagy másképp kellett volna csinálnom...

Persze érdekes, ha belegondol az ember, hogy már nem csinálhatja másképp...a múlton már nem tudunk változtatni, nem tudjuk úrjaélni. Legalábbis ezzel a tudattal, amivel most rendelkezem, biztosan. Amin tudok változtani, ami rajtam áll, az a jelen és a jövő.. 

Hihetetlen gyorsan elelt a mai nap. A lányok már reggel felköszöntöttek a Kushiban. Reggelire finom zabkása volt mazsolával, olajban pirított leveles káposztával, (pointed cabbage) az egyik kedvencem. Előtte egy kicsit vízízű, de jó gyömbéres shoyu bouillon leves. A délelőtti főzőórán azzal kezdte Horriah (a tanár), hogy ha jól tudja, van egy szülinapos, aki választhat desszertet melyet elkészítünk a délutáni órán...hát én választottam... egy csokis brownie-t...

Hú... durván érzem most magam... de ne szaladjunk ennyire előre. :-)

A délelőtti óra nagyon kellemesen telt. Finomságokat főztünk és tanultunk. Volt egy cukkíni-hagyma leves mochival, egy jázmin-édesrizs marinált répával, friss shitake gombával és póréval, hosszan párolt hagyma édesmiso szószban, a tetején tálaláskor narancslekvárral. Préselt uborka saláta mandulaszósszal, sushigyömbérrel, és a legfinomabb.....: Inari arame ami azt jelenti, hogy a tofut forró olajban kisütjük és háromszög formára vágjuk, majd a közepénél kivágjuk és megtöltjük. A japán éttermekben általában rizzsel töltik meg, mi most aramével, tökkel és újhagymával.. biztos, hogy elkészítem karácsonykor...

Igazság szerint annyi finomat készítünk, hogy nem tudok ennyi félét az asztalra tenni... nem lesz könnyű kiválasztani, hogy mivel várjuk a családot.

Visszatérve a délelőtthöz..nagyon sok finomat készített Horriah. Befejezésként volt egy finom almás desszertünk is. Sült alma vanília szósszal. Íme a recept:

Cikkekre vágott hámozott alma
Mirin, só, narancsolaj
A szószhoz: szójatej, rizsszirup, só, kuzu, vanília por, és vagy kivonat

Az almát cikkekre vágom és beleteszem a serpenyőbe, megszórom az ízesítőkkel...mirin, narancsolaj és csipet só, és fedővel főzöm amíg megpuhul és a levet beszívja. (5-10 perc). Közben elkészítem a szószt és tálaláskor az almára teszem. Isteni finom!!! :-)

A két óra között elmentem egy bioboltba és megleptem magam egy arcápoló szettel, illetve a BodyShopból egy szuper rózsás kézmosóval és kézkrémmel... Isteni illata van! :-)

Délután Lindával elkészítettük a szülinapi tortámat, amit már akkor megbántam... Na jó nem, de tudtam előre, hogy nagyon nehéz, olajos, csokis, zsíros finomság lesz. Csokis brownie, zöldteás vaníliapudinggal... Uhhhh... egy kutat ki tudtam volna inni utána.. annyira érdekes, hogy mit érzez közben az ember.. és hogy utána mit érez. Hiába egészséges alapanyagok, nincs tejtermék, tojás, fehércukor, fehérliszt...attól ez még ugyanúgy édes, zsíros, olajos, nehéz étel. A hatás nagyjából ugyanaz.. annyiban különbözik, hogy nem állati eredetű. Mostmár tudom, hogy jövőre a szüllinapomra sokkal lágyabb sütit választok, de az is biztos, hogy Karácsonykor valami egyszerű, light édességet fogok készíteni...tuti! :-)

Amikor elkezdtem a makrót mondta Zsuzsa a tanácsadóm, hogy csokit?! egyszer egy évben, Karácsonykor... teljesen kivoltam, hogy micsoda?! Egyszer egy évben, azt, amit úgy imádok?! Na neeeeeeem. Hogy lehet csak egyszer enni brownie-t egy évben?! Hát ma mindent megértettem ezzel kapcsolatban és teljesen egyet is értek. Egyszer bőven elég!!! :-) Holnap böjtölök. :-) Úgy megnyomta a hasam, kiszívta az összes vizet a testemből a sült/lisztes olajos tészta a kakaó a juharszirup.... feszült lettem, ingerült és egyben nyomott.. Egy biztos! Legalább tudom, hogy brownie-ra egyáltalán nem vágyom! :-) A receptjét természetesen később megosztom Veletek... Ti hátha vágytok (még) rá. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr853414161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása