Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Tünet-ok-eredet-fő eredet

2011.12.04. 11:22 bioCsili

Elkezdtem olvasgatni a jegyzeteimet, melyeket az órákon készítettem. Annyira logikus minden, ahogy fel van építve a makrobiotika. Mindent megmagyaráz és mindennek értelmet ad. Mindig is vonzott a keleti filozófia, az a nyugalom az a sugárzás ami a tradiciót követő ázsiai népekből árad, valami csoda!

Egy csomó érdekes dolog van, ami teljesen logikus de nem gondolunk bele, nem foglalkozunk azzal, hogy megértsük. 

Például: Van egy tünetem. Annak van oka: alul/túl/rosszul működő szervek, funkciók. Az oknak van egy eredete: ez az életmódom és az étkezési szokásaim. A fő eredet pedig: "Én nem tudtam", vagy "Én tudtam, de nem akartam rá odafigyelni". 

Az én esetemben például.

Tünet: Irreguláris és fájdalmas menstruáció évről évre egyre rosszabb, majd ciszta, bélvérzés, köztes vérzés, folyamatos fájdalom. 
Oka: endometriózis
Az ok eredete: Az étkezési és életmódszokásaim (túl sok tejtermék, sajt, pékárú, kevés rost, gabona, zöldségek, mozgásszegény életmód, rendszertelen élet és még sorolhatnám)
A fő eredet: az, hogy nem tudtam, hogy az egészet magamnak köszönhetem, hogy valamit én csinálok rosszul és ezért teremtettem meg a környezetet a testemben arra, hogy az endometriózis kialakuljon. Illetve tudtam (éreztem), hogy a fogamzásgátló nem jó nekem, (abba is hagytam egyszer) de csak nem foglalkoztam vele, hanem szedtem tovább, merthogy mindenki azt mondja, hogy attól nem lehet baj, attól nem fájhat, sőt, stb. stb, szóval másoknak hittem, ahelyett, hogy a testem jelzéseivel foglalkoztam volna és odafigyeltem volna a megérzéseimre az intuíciómra. 

Hát nem logikus ez az egész?! Lehet, hogy nem tudtam mindent úgy átadni, ahogy én kaptam ezt az órán...de gondoljatok bele, a tünetek a betegségek nem csak úgy jönnek, vagy kapjuk őket..kitől kapnánk?! Magunk teremtjük meg a környezetet a testünkben arra, hogy a különböző bacik, vírusok ott elszaporodhassanak. Mivel tudunk olyan környezetet teremteni, hogy ezek a bacik, vírusok amik bejutnak a szervezetünkbe azonnal elpusztuljanak és ne tudjanak tovább nőni és fejlődni?! Azzal amit megeszünk!!! Az teremt olyan egészséges környezetet (sav-bázis egyensúly) ahol ők nem érzik jól magukat! 

Minden ember más és más. Másképp reagál a külső környezeti hatásokra. Ha egy követ bedobsz az ablakon és 3-an ülnek a szobában, az egyik lehet hogy szívinfarktust kap, a másik sokkot a harmadik meg felpattan és rohan, hogy elkapja az elkövetőt. Nem vagyunk egyformák...a makrobiotika attól szép, hogy arra ösztönöz, ismerd meg önmagadat és a határaidat és próbálj meg együtt élni a természet törvényszerűségeivel. Ha rendszeres életmódot folytatunk, odafigyelünk az étkezésünkre, sokkal nyugodtabb és teljesebb életünk lehet.

Ki tudja mennyi van megírva a Nagy Könyvben...hát éljük azt az időt, boldogan!

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr33435909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása