Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Ciklus - avagy mit vizsgáljunk magunkon?

2012.02.10. 07:08 bioCsili

Tudom, hogy erről már írtam, de az órákon sem győzik hangsúlyozni, hogy a betegség első fázisa a fáradtság. Oshawa legfontosabb észrevételi alapján az egyik életmódtanács: Never be tired! Sose legyünk fáradtak!

Ezt a mai rohanó világban nehéz elképzelni, de próbáljunk meg azért különbséget tenni a kimerültség, (egy hosszú, munkás, aktív mind mentálisan mind fizikailag nap után) és a fáradtság (fáradt vagyok a családomtól, a páromtól, az emberektől az utcán, a várakozástól a sorbanállástól stb) között.

Ilyenkor vizsgáljuk meg (nők esetében) a

  • ciklusunk rendszerességét, aminek a hold 28 napos ciklusához kell igazodnia,
  • a székletünk állagát: kemény, vizes, szagos, (rothadó) szagtalan, egybefüggő, széteső, hasmenés vagy szorulás
  • a vizeletünket: túl sötét, vagy világos, felhős, szagos, szagtalan
  • hogy hogyan alszunk: azonnal álomba merülünk, miután letettük a fejünket, vagy nehezen alszunk el, mélyen, vagy felületlesen
  • vannak-e álmaink

Az általános normális kiválasztási folyamatainkat, melyek megmutatják, hogy mi zajlik bennünk.

Január eleje óta nem írtam a ciklusomról, pedig volt már azóta a második. Hogy változtattam a diétán, elhagytam az olajat és az extrém fűszereket, a korábbi két alkalmas 36 nap helyett 31-napra jött meg, fájdalom és bélvérzés probléma nélkül, 3 napig volt meg erősebben, nem volt kellemetlenül erős szaga és a mennyiséggel is elégedett voltam most. (magamhoz képest mindent természetesen) Az egyetlen ami nem tetszett, hogy nehezen múlt el. Ez lehet amiatt, mert kevés vagy nem volt elegendő az ásványi anyag a szervezetemben, nem volt meg az a jang, ami megállítsa és lezárja a folyamatot. Azon a héten nem igazán ettem semmilyen algát, pedig ilyenkor a noriból van hogy dupla adagot (2 lap) is eszem, hogy pótoljam a vasat és az ásványokat. Most a nagy munka-és tanfolyamozásban elfeledkeztem róla, nem figyeltem oda eléggé. Most próbálom magam feltölteni ásványokkal, de igyekszem kis mennyiséget enni, mégha nagyon kívánom és finom is, mert a túl sok átbillenthet a sóssága miatt.

A székletemet és a vizeletet most nem részletezem, de ha túl vizes például akkor túlságosan vizesen eszünk, túl sok folyadékot iszunk/eszünk, lehet a leves is túl sok. Ezt nézzétek meg magatok. Ha erős a szaga, akkor rohadnak a beleinkben a tápanyagok. Ilyenkor nem árt esetleg kihagyni egy étkezést, megvárni míg tényleg éhesek leszünk, hasmozgató gyakorlatokat végezni, sétálni vagy biciklizni vagy do-in hara gyakorlatokat csinálni (a sima felülés is jó) és megindítani, segíteni a bélmozgást, az ürülést.

Az alvással ma nem volt gond, miután rájöttem hogy túl meleget csináltam a szobába az elmúlt napokban, illetve még későn is eszegettem fél 9 fele, és nem telt el csak 1-2 óra lefekvésig. Az álmokról nem tudok túl sokat, de a legpihentetőbb amikor nem emlékszünk rájuk. Nekem ez ritkán adatik meg. :-) De azt észrevettem, hogy a gyömbérpakolás után nem álmodtam a szüleimmel, ami a tavalyi év végén mindennapos volt, így teljesen kimerített és minden reggel szomorúan, sírva ébredtem (vagy éjszaka). Tehát úgy érzem, a szüleimmel kapcsolatban helyretettem az érzéseimet, hiszen a gyömbérpakolás kihozta minden szomorúságom, félelmem, bánatom velük kapcsolatban ami jelentheti azt, hogy túl vagyok a legnehezebb időszakon, elengedtem őket és békében vagyok a történtekkel.

Na, nézzük csak át magunkat, az életünket az ételünket, és vessünk egy pillantást a napi rendszeres, normálisnak mondható outputunkra, és ha összeírtuk őket, vizsgáljuk meg az inputot. Milyen táplálék és életmód bevitel eredményezi azt, hogy a székletem ilyen, a vizeletem olyan, az álmaim ilyenek a ciklusom pedig olyan.

A tapasztalatokat szívesen elolvasnám itt, és kérdezzetek is nyugodtan!

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr544088662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása