Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Második hét eleje

2010.04.26. 00:00 bioCsili

Gutten Tag Mindenkinek!
 
Ja, igen, most amerikában vagyok! :-) mindig elfelejtem. :-)
 
Csodaszép idő van ma. Süt a nap, csicseregnek a madarak. Nincs annyira meleg, max 18 fok szerintem. A hétvége csöndes volt itt a Kushi Instituteban. Nagyon sokan hazamentek a családjukhoz, vagy Ny-ba vagy Bostonba, így nagyjából 15-en maradunk az egész komplexumban. (plusz a staff persze) Az egyhetes Way To health programnak is vége, ők nagyjából 15-en voltak, és ezen a héten az a tanfolyam nem indul.
 
Szombaton nagyon szép idő volt, sokat voltunk kint a kertbe, ott ebédeltünk, sétáltunk, beszélgettünk. Annyira jó érzés ilyen sokféle emberrel együtt lenni. Mindenki mesél a saját országáról, kultúrájáról, életmódjáról, hogy hogyan élt eddig és hogyan fog ezután. Mindenkinek nagy változást jelent a makrobiotika, legtöbben gyógyulást, megnyugvást, harmóniát és energiát várnak ettől az életmódtól azoktól a módszerektől amiket itt megtanulunk.
 
Japánban nagy kultúrája van a makronak, sokan esznek így alapból. Ott nagyon olcsók az algák (ami itt 40 dollár az ott 1-10 között van) és nemzedékről nemzedékre örökítik át a tudást... ilyenkor elgondolkozom, hogy én milyen ősi tudást tanultam a szüleimtől, nagyszüleimtől, vagy a dédszüleimtól? Hát sajnos nem sokat... nem volt a családomban olyan nénike, aki minden gyógymódot ismert, akihez bármivel lehetett volna a fordulni. Aki a megérzéseire hagyatkozva segítette volna a felnövésemet. Nálunk gyógyítónak a húslevest, meg a meki kaját hívjuk egy túlitalozott éjszaka után, pedig a mekikajából konkrétan az ég világon semmilyen hasznos tápanyag nem kerül a szervezetbe. A húsleves pedig kibillenti a szervezetet az egyensúlyból, mert a hús nagyon yang és nincs ami ellensúlyozza. (véres, tömör, összehúzó) Szóval én hiányolom azt a tudást, amit az ember évszázadok óta alkalmaz, mert ezek sajnos kihalóban vannak nálunk. Ezért is örülök annyira, hogy itt vagyok. Bár egy hónap alatt sajnos nem fogom megváltani a világot, de remélem minél többet fogok tudni arról, hogy melyik étel vagy otthoni gyógymód hogyan hat a szervezetre, mi az ami élénkíti, ami megnyugtatja, ami boldoggá teszi ami elszomorítja. Bár olyan szerintem nincs, mert én mindet imádom :-). Max akkor szomorodok el, ha túl sokat eszem és fáj a hasam. :-) sajnos ez sokszor előfordult a héten...
 
Elintézem a nagymosást is a hétvégén. Hát ezek az amerikai óriási böhöm gépek.. meg szárítógép, ki van ez találva. Nem is értem mi miért halmozunk fel annyi értéket a saját lakásunkba, amikor másra is költhetnénk a pénzt, ha dolgokat pl közösen használnánk. Egy foglalja a helyet a fürdőbe, kettő micsoda szép egyéb dolgot is vehetnénk egy mosógép árából. :-)
 
Tudtátok, hogy itt vasárnap csak kétszer esznek az emberek? Teljesen kiakadtam, amikor kiderült, hogy vasárnap van egy brunch és egy dinner. Micsoda?! hogy nincs reggeli??? Állítólag a szombat a mulatozás estéje, így vasárnap mivel nem kelnek fel 9-nél előbb, kimarad a reggeli és rögtön brunch van fél 11-től. Na nneeeeem. Nekünk magyaroknak kell a reggeli. Mi függetlenül a vasárnaptól 5-kor kelünk, mi nem bírjuk ki addig. Szóval leleményesen, - mert ugye nem kell minket félteni - a szombat esti rizsből tetettünk el 1-1 adagot és azt reggeliztük vasárnap amazakéval és rizs sziruppal. Ja, itt az amazake shake jellegű nem pedig sűrű puding. Kicsit furi is volt az íze, nekem az otthoni jobban ízlik. (ezt max Pityu, Klau, Szilva és Adri értheti, akik még nem látták, kóstolták, azoktól bocsi)

Ami még furi nekem nagyon, hogy ugye két oldalról lehet szedni kaját az étkezéseknél. Az egyik a gyógyító (mild) oldal a másik az egészségeseknek (strong) oldal. A kettő között itt nagyjából az a különbség, hogy a mild-nál nincs só és olaj, a strong verziónál több olajat és sót használnak. Hát ettől mild? hogy nincs só meg olaj?! Én ennél sokkal egyszerűbbeket, de mégis finomakat eszem otthon... szóval nekem ez annyira nem gyógyítós, de mindegy. Ja az a durva, hogy a reggelin kívűl mindegyik étkezés 6 féle összetevőből áll! 6!!! (pl. leves, rizs zöldségekkel, zöld leveleszöldség, nishime - ezek pl répa, jégcsapretek, bojtorján viz nélkül főzőtt/párolt, préselt zöldség, sósz) Hogy a fenébe ne egyek annyit, ha terülj-terülj asztalkám van?! :-) Úgyhogy az amerikaiak itt is túloznak, mint szinte mindenben szerintem... biztos vagyok benne, hogy az ételek energiája és hatása ugyanúgy jó, csak picit jobban megterheli a gyomrot a sokféle összetevő. A desszertjeik nem annyira jönnek be, de a levesek és a főételek, a szószok nagyon finomak. Túlságosan is. 
 
Tegnap esett az eső picit, borongós is volt az idő. Tanultunk és Shiatsut gyakoroltunk egymáson a nagy terembe. Még egy ilyen jó dolog mint a shiatsu?? Durva. És attól jó annyira, hogy aki adja a masszázs, annak is annyira jó mint aki kapja. Nem ismerek mégegy ilyen masszázstípust. Tanultam svédmasszázst is, de ott nagyon keményen kell odatenni magad és én a koncentrálásba meg az erőkifejtésbe úgy elfáradtam, hogy szerintem az annak sem volt jó akit épp maszíroztam. De hogy nekem nem volt jó, az biztos. :-) Lehet hogy én csináltam persze rosszul. A lényeg, hogy gyakorolni szeretném majd otthon is, mert ha nem teszem, akkor két hét alatt elfelejtem. Úgyhogy majd lehet jelentkezni... :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr891959723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása