Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Készülődés az utazásra

2011.06.09. 12:51 bioCsili

Holnap nekivágunk Erdélynek, a csíksomlyói búcsúba. A program szerint, szombat reggel 6-től indul a gyalog menet Csíkszeredából Csíksomlyóba a 12:30 kezdődő Szent Misére. Remélem nem fog abban az időben zuhogni az eső, mert akkor igazán elveszítené a varázsát.

Még sosem jártam Erdélybe, nagyon kíváncsi vagyok rá. A párom már megtervezte az egész utat, miket fogunk megnézni, merre fogunk kirándulni. Csodálatos helyek lesznek az biztos.

Megállunk Nagyváradon, megnézzük Magyarvalkón a Benedek rendi templomot, majd Székelyudvarhelyen keresztül megkérkezünk Csíkszereda mellé egy kis faluba Csíkcsicsóba, ahol eltöltünk 3 csodálatos napot.

 

 

 

 

 

 

 

A mise után megnézzük a Szent Anna tót és reményeink szerint eljutunk a Madarasi Hargitára is. Wass Albert írásaiban ezekről a csodálatos helyszínekről mesél.. már alig várom, hogy ott legyünk.

 

 

 

Nagyon kedves a vendéglátónk, egy magánháznál fogunk megszállni. Előre jeleztem neki, hogy diétán vagyok és magamnak készíteném az ételeket. Felajánlotta, hogy szívesen bevásárol nekem a helyi piacon, és segít az elkészítésben, hogy szélesedjen a tudása és legközelebb már ilyen ételeket is tudjon készíteni. Nagyon jól esett a kedves fogadtatás...csak kérni, kérdezni kell. Az a tapasztalatom, hogy az éttermekben, nyaraláskor egyáltalán nem elutasítóak, sőt, mindenki segítőkész és megpróbálnak mindenben segíteni. Ezt leginkább eddig Hongkongban éreztem, ahol a chef külön nekem készített makrobiotikus ételt, persze tudta miről van szó nem is kellett elmagyaráznom. Ez azért egyéb helyeken nem jellemző, de minél többször kérünk miso levest egy étteremben annál nagyobb az esélye annak, hogy előbb-utóbb utána néznek, hogy mi az, és felkerül az étlapjukra. :-)

Az útra így csak száraz alapanyagokat viszek magammal, mint miso, umeboshi paszta, shitake gomba, wakame, nori, szezámsó és tamari szójaszósz. Gabonák közül rizst és kölest. Hüvelyesnek pedig lencsét. Az van leghamarabb kész, nem feltétlenül kell áztatni sem, és így megvan a fehérje forrás is a 3 napra.

Azt terveztem, hogy miso levest eszem reggelire rizzsel, ebédre és vacsorára rizst zöldségekkel együtt főzve vagy blansolva és belekeverve, misoval vagy szójaszósszal (az akkor már 3 féle étel) rizsgolyókat umeboshival noriba csavarva párolt zölikkel, tamaris szósszal, kölest zöldségekkel együtt főzve kásának, kölest kásának mellé zöldségeket ume-kuzu szósszal és nagyjából meg is vagyunk. Ja a lencsét el is felejtettem. Lehet belőle lencseleves vagy lencsepaszta, de bele is keverhetem a zöldséges rizsbe. Akkkor ez így már túl sok féle is..Majd ott még improvizálok. :-)

A lényeg, hogy megyünk! Lesz esőkabátunk, túracipőnk, pokrócunk hogy ha az idő engedi és kisüt a nap, akkor élvezhessük a természet halk (vagy hangos) morajlását a nap melegét az erdő hűvösét a színek szépségét.

Szép Pünkösdöt kívánok!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr722970299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása