Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Élménybeszámoló - Shiatsu alaptanfolyam első nap

2011.06.24. 21:22 bioCsili

Reggel 9-től este 7-ig tartott az első napi gyakorlás. Megismerkedtem Madocsay Eszterrel, akinek a Do-in c. könyvét már olvastam. Ő az iskola alapítója, vezetője. Volt alkalmam pár szót váltani vele a Kushis élményeimről és együtt megállapítottuk, mennyire jó lenne egy makrós shiatus, aki az étkezéssel és a masszázzsal is tud segíteni. Hát ez lennék én..nemsokára. :-)

 

 

Do-in gyakorlatokkal kezdtük a reggelt, felébresztettük a testünket. Majd következett egy kis shiatsu (magyarus siacu) elmélet, amit a gyakorlati 1 órás masszázs programsor első fele követett. Ebéd után végig gyakoroltuk a napot. Mindig máson maszíroztunk így többéle testtel is meg tudtunk ismerkedni.

A "magyar változatban" vagyis amit itt tanítanak, abban a páciens mellett ülve, térdepelve kell a gyakorlatokat végezni, ami számomra sokkal megerőltetőbb volt elsőre, mint ahogy Amerikában tanultuk. Meglehet, azt azért Kushisra szabták, ott kevesebb erőkifejtés kell, vagy inkább jobban a pózok, amiben dolgozunk így nem fárad el sem a derekam, hátam, ujjaim...

Illetve mivel ez egy alaptanfolyam, 3 teljes nap, gondolom a legegyszerűbbeket vették bele, ami mindennek az alapja. Innen majd jöhet már a talppal, könyökkel való masszírozás is.

Érdekes, a 14 emberből én voltam egyedül makrós. :-) Elég alacsony arány. Ebéd közben azért rendesen kiveséztük, hogy mennyire rosszul táplálkozunk mi emberek és hogy mennyi mindent köszönhetünk ennek. Mármint negatív értelemben. Én leginkább ettem a beszélgetés alatt, vagyis rágtam, mert annyira finom lett a tavaszi rizssaláta, illetve a hozzá készített gyömbéres préselt sali, hogy élvezkedni akartam. Meg amúgy is furcsán érzem magam ezek alatt a beszélgetések alatt. Ilyenkor mindig magamba nézek, hogy mennyire sok ideig, 30 év!!! nem foglalkoztam a testemmel, hogy miket adok neki, azt hittem egészségesen élek, közben a hűtőmben semmi "ehető" tápláló nem volt amikor elkezdtem a makrót. Ezzel még most is nehéz szembe nézni és csak remélni tudom, hogy amióta váltottam azóta tripla annyira gyorsan változik jó irányba minden odabenn és a testem szépen elfelejti a károkat amiket okoztam neki.

Holnap reggel 6-7 között megyek piacra, hogy odaérjek a 9 órás kezdésre a Shiatsura. Ilyenkor nyáron olyan sokan vannak a piacon már ebben a hajnali órában is, hogy alig tudok leparkolni. Télen bezzeg senki nincs még ilyenkor :-).

Holnapra sushit tervezek, az hamar kész, könnyen fogyasztható...Reggelire pedig a ma esti lencselevest eszem. Csináltam még lencsesalit is, így két legyet ütöttem egy csapásra. Azt vettem észre, hogy mostanában tudok már így előre gondolkodni és nem főzök minden nap meg dolgokat, hanem előre többféleképpen és így változatosan lehet enni és csak melegíteni kell. De ebben a melegben még azt sem, hiszem jó szobahőmérsékleten is.

Fontosak ezek a praktikák, mert nincs időnk egész nap a konyhába állni. Mégha szeretjük is. :-)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr903012391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása