Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Böjt

2011.07.17. 22:49 bioCsili

Amikor az ember úgy dönt böjtölni fog, nem feltétlenül azt jelenti, hogy innentől nem eszik semmit csak leveket iszik, vagy valami hasonló drasztikus változtatás. Egyszerűen csak annyit jelent, lemondunk valamiről, aminek a hiánya nehézséget okoz számunkra. Ez általában valami ételféle, de szerintem lehet más is. 

Én pénteken úgy döntöttem, lemondok az édességekről és a gyümölcsökről is és igyekszem tisztító kajákat enni, például olyat, amiben van jégcsapretek, shitake gomba, árpa vagy hatomugi, miso, gyömbér. Szerintem mindenkinek nehéz lemondani az édesről az életében. Én most azt próbálom meg, milyen más "édesség" helyettesíthetné a rizsszirupos, vagy amazakés édességeket. A finomságokat amiket imádok. 

Egyelőre nehézségekbe ütközöm, hlszen annak a bizonyos valaminek a megvonása az embert feszültté, idegessé, ingerlékennyé és türelmetlenné is teszi, de ezeken kívűl egyéb más módon is jelentkezhet a tünet amit az elvonás okoz. 

Rám az jellemző, hogy sokkal türelmetlenebb és feszültebb vagyok. Könnyebben kijövök a sodromból és nehezebben alkalmaszkodom. De ilyenkor mindig a cél lebeg a szemem előtt. Hogy miért és hogy meddig csinálom ezt. 

Ezalatt a 3 nap alatt nem gondoltam egyszer sem azt, hogy húúú de ennék valami édeset. Mindig csak az aznapra koncentrálok, hogy az teljen el anélkül hogy bűnöznék. :-) Így könnyebb. Ez elérhető és teljesíthető. Szerintem fontos, hogy az időszak amit megadunk magunknak elérhető, látható legyen rövid távon belül. 

És a cél. Hogy miért csináljuk. A cél lehet a gyógyulás, a kisbaba, a súlycsökkentés... mindenkinek más. A fő, hogy tudjuk. Így sokkal könnyebb lesz! Fontos, hogy az okra, amit meg akarunk szüntetni ne úgy gondoljunk, mint amin túl akarunk lenni. Prbáljuk megérteni és elfogadni. Itt kezdődik minden. Innen lehet majd haladni szépen fölfelé... 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr323075540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása