Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Zabkeksz ala fogtörő - avagy hogyan készítsük el úgy, hogy a fogunk beletörjön

2011.07.29. 13:31 bioCsili

Foggalmam sincs mit rontottam el!!! Egyszerűen nem tudom... De talán mégis. Túl sokáig sütöttem. A recept 20-25 percet írt 170 fokon, én 25 percig hagytam. Már korábban ki kellett volna venni. Amikor először megéreztem az illatát.

Este a savanyúság mellett egy zabkeksz sütibe is belevágtam a fejszém, mert az útra szeretném, ha lenne nálunk olyan, ami nem romlik és szükség esetén elropogtatható. Mindent a recept szerint kevertem-kavartam, gyúrtam, heggesztettem, mégis kemény lett. Ízre szuperfinom. Ha valakinek olyan erős a foga, hogy szét tudja harapni. Más megoldás nem jutott az eszembe, egy zárható zacskóba tettem, hátha a zárt helyen megpuhul... remélem...hogy mire ennénk, már puhább lesz. :-)

Kísértetiesen hasonlított a karácsonyi mézes kalács szerű kekszeimhez. Abba mondjuk egyáltalán nem tettem olajat, ott értettem miért kemény. Napokkal később elkezdett puhulni... és így is sok fogyott belőle, mert az íze annak is jó volt.

Ma még sütök egy muffint... ha az is kemény lesz, nem tudom mit csinálok! ;-)

Recept: (puha zabkekszhez Tünde féle recept)

Zabkeksz

6 dkg                           nagyméretű zabpehely

6 dkg                           apró szemű zabpehely

24 dkg                         tönkölyliszt (70% teljes kiőrlésű, 30% fehér)

6 dkg                           mazsola (leforrázva)

1,1 dl                      rizsszirup

1,1 dl                      hidegen préselt napraforgó vagy kukorica olaj (ne legyen szagos, ízes)

0,5 kávéskanál           vanília por (az, amit a vaníliarúd belsejéből kiszednek és üvegcsében kapható, vagy a vaníliarúdból kikapart belseje jó)

0,5 kávéskanál

1 kávéskanál foszfátmentes sütőpor 

Szilvalekvár, ha sűrű, meleg vízzel hígítva a tetejére

 

A száraz hozzávalókat alaposan elkeverjük (mazsolát is). A folyékony hozzávalókat külön összekeverjük (víz nem kell hozzá!), majd hozzáadjuk a száraz keverékhez, és jól összedolgozzuk egy kanállal, vagy kézzel. Sütőpapírral bélelt tepsire teszünk 1 púpozott evőkanálnyit a masszából, tenyerünkkel ellapítjuk (0,5-1 cm közötti vastagságra), majd egy közepes méretű pogácsa szaggatóval méretre vágjuk. A leeső tésztát visszatesszük a többihez, és így tovább, amíg a tepsi megtelik. Ekkor mindegyik korong közepébe mélyedést nyomunk egy teáskanál segítségével, és a mélyedést feltöltjük lekvárral.

175 0C-on (hő-légkeveréssel 150 0C-on) 20-25 percig sütjük, majd hagyjuk kihűlni. (hűlés közben még keményedik a tészta, ezért ne süssük túl). Szobahőmérsékleten 7 napig eltartható.

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr383109604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása