Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

• bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Ahol a Parfüm c film is készült - Grasse

2011.08.11. 13:44 bioCsili

Szerda reggel a fini zacskós miso leves és rizs umeboshival reggelim elfogyasztása után irány a csúszdapark! :-) Ahogy beértünk nem tűnt túl nagynak sem modernnek, sőt még azt is mondtuk első látásra, hogy kár volt ezért a 13 euroért fejenként mert még a magyarnál is rosszabb. Na, második látásra már nem így láttuk. :-) A sima egyszerű kanyargós fedetlen és fedett csúszdák mellett volt néhány extrémebb lehetőségünk is kipróbálni a bátorságunkat. Két olyan csúszda volt amire azt mondtam, nem biztos hogy felülnék mégegyszer. Az egyik csúszásnál a nyakam is úgy hátra csapódott, hogy egész délután fájt a fejem. Igaz akkor egy szabadesést próbáltunk ki (igen, talán ez a legjobb szó rá) vagy 30-40 méter magasból egy kis hajó szerű gumicsónakban.

Délelőtt csak olykor-olykor bukkant ki a nap a felhők mögül ezért eléggé fáztunk így viszonylag korán befejeztük a csúszdázást és indultunk tovább Grasse-ba, ahol a Parfüm c filmet is forgatták. Ezt ugyan csak utólag tudtam meg, így nem is olyan szemmel nézelődtem.

Ahogy megérkeztünk Grasse-ba gyorsan egy éttermet kerestünk, hogy megebédeljünk, mert már kopogott a szemünk hisz kettő óra is elmúlt. Nem volt mellettünk a szerencse, mert míg a parton minden nyitva van ebben az időben, addig a kicsit távolabb lévő faluban már nem. Kettő órakor minden bezárt és jött a szieszta ideje. Két étteremben jártunk, ahol azt a választ kaptuk, hogy 7nél előbb senkit nem találunk nyitva... szuper! Odafelé szerencsére láttunk egy Auchan-t, így jobb híján oda igyekeztünk elemózsiáért. Vettünk is két karton kopaszbarackot, volt bio teljesőrlésű kenyér, rukkola és olivabógyó. Meleg volt, kb 30 fok és azon az égtájon nyaraltunk ahol ezek helyi termények, így ebédre ezt választottam. A bio sor kb akkora volt mint nálunk, hasonló termékekkel csak sajnos nem makrós, így kész terméket semmit nem tudtam venni. Minden kekszben nádcukor és társai, plusz még egy-két E-betű is. Néztem a lekvárokat de sajnos nincs csak gyümölcslében főzve ott sem. Ezt spec bioboltba sem biztos hogy lehetett volna kapni, mert ott is jártunk és csak egy puffasztott kukoricát tudtam venni.

Ebédünk elfogyasztása után elmentünk a Molinard parfümkészítő üzembe, ahol francia idegenvezetéssel végignézhettük hogyan készült a régi időkben a parfüm, mi a 4 fő komponenst, láthattuk nagy réz tartályokat, szárított virágokat és elmondták milyen eljárással vonják ki a virágokból az illóolajat. Sajnos ezekből nem sokat értettünk így nem tudom megosztani veletek. A 4 fő virág közül a levendula a rózsa és a nárcisz amit felismertem fotókról a negyediket sajnos nem. (aki tudja írja meg kérem szépen) Fényképeket nem engedtek készíteni. :-(

Az üzemjárás legvégén elkérkeztünk a kedvenc helyemre. Oda, ahol a parfümök, illóolajok, szappanok, krémek és szárított növények (potpurri) voltak felsorakoztatva szépen a polcokon egymás mellett. Miközben idegenvezetőnk vitt minket körbe, rutinosan néhány terméket is bemutatott kipróbálásra, melyből egy krémet meg is vettünk azonnal. Választottam parfümöt, potpurrit és 100% organikus illóolajakat is. A srác rendes volt a pénztárnál, adott 10% kedvezményt a végösszegből.

Hazafelé még megálltunk füredeni Cannes-nál a tengerparton, már a nap lemenőben volt és ott a tenger sem volt olyan kék mint Nizzába. Miután hazaértünk a helyi kikötőbe mentünk le vacsorázni ahol a tulajdonos szolgált ki bennünket, nagyon kedves volt! Ott újra halacskát ettem, fehér husút párolt zöldségekkel. Nagyon finom volt, de nem értem a zölikkel miért spórolnak ennyire. Így a harmadik napon már igen elkezdtek hiányozni a zölik, mivel itthon sokkal nagyobb mennyiségben eszem őket. Leginkább a répa az ami hiányzott és a jégcsapretek. Leveleszöldekből nem volt hiány. ;-)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.