Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Milyen is a bélcsatorna belülről...

2011.08.12. 10:30 bioCsili

Ma reggel vastagbéltükrözésen vettem részt, de mielőtt elmesélném a részleteket azzal kezdeném milyen az amikor az ember két napig nem eszik csak folyadékot iszik előtte.

Egy ilyen vizsgálat előtt már két nappal nem szabad enni semmilyen rostosat. Kérdem én, akkor egy makrós mit egyen?! Erre azt a választ kaptam, hogy tejterméket, kefírt, joghurtot...amire mondtam, hogy én ilyeneket nem fogyasztok. Tehát maradt a főtt zöldségek leve, a kukicha tea és a víz. Kedden este már aggódtam...jaj hogy fogom én kibírni ezt a két napot...semmi kaja, amikor úgy imádok enni!!!

Nagyon érdekes volt. Azzal már, hogy nem reggeliztem megalapoztam az egész napot. Pont ugyanannyira maradtam éhes estére, mint amennyire reggel voltam. Érdekes volt, hogy nem lettem sokkal éhesebb. Csak mint amikor simán hazaérek munka után és éhes vagyok. Szóval ezt le lehetett küzdeni. Készítettem reszelt jégcsapretek-sárgarépa, ume és nori italt, aminek most csak a levét ittam meg, amúgy meg lehet enni a zöldségeket is. De ugye mivel rostot nem lehet így a zöliket kidobtam. Csináltam még egy pitypanggyökér teát, megittam 1 l kukicha teát és kb fél liter vizet. Az össz folyadékbevitelem kb 2.5-3 liter volt. Másnap, azaz csütörtök reggel kicsit már szédelegtem, és azt éreztem hogy rettentő szomjas vagyok. A bőrömön éreztem, hogy szárad ki úgyhogy el is kezdtem inni azon nyomban. Reggel még volt energiám, úgyhogy kitakarítottam a lakást, mert vendégeket vártunk, így mire beértem dolgozni úgy vánszorogtam mint egy lassított felvétel. Az összes aznapi energiát felhasználtam, amit szegény pici szervezetem még elő tudott hozni a tartalékokból. Délben úgy éreztem nem bírom magam és haza kell mennem lefeküdni. Ott volt egy holtpont, de az irodába visszaérve és a munkákat csinálva átestem ezen is. Mivel a tükrözés előtt béltiszítást kell csinálni, így azt a módszert választottam most is, amit kb 3 hónappal ezelőtt csináltam. Keserűsó és grapefruit-olajos koktél. Ez azt jelenti, hogy csütörtökön kettőtől már inni sem ihattam... :-) Este 6-kor jött az első adag keserűsó 2 dl. Ez valami borzalmas! Végig hányingerem volt közben, hiába fogtam be az orrom, akkor is éreztem az ízét, és sajnos csak 3-szori próbálkozásra sikerült meginnom mindet így 3-szor volt borzasztó rossz mellékíz a számban utána percekig. Mivel a célom az volt, hogy jól kitisztuljak és nem mellesleg, tudom, hogy ezzel segítem a méregtelenítő szervek munkáját (vese, máj, epe) így erre gondolva már nem is volt olyan szörnyű.

Este 8-kor jött a második keserűsó 2 dl, majd elkészítettem a grapefruit-olaj italt, mely 2 dl frissen facsart, rostoktól mentesített piros grapefruitlé, és 1 1/4 dl extraszűz olivaolaj. A koktélt egy fél literes műanyagüvegbe tettem és jól összeráztam addig amíg az egész lé vízszerű nem lesz. Ezt este 10-kor ittam meg állva az ágy mellett lassan kortyolgatva kb 5 perc alatt. Ez is előírás, nem lehet akárhogyan. Háromnegyed 10-kor még gyorsan el kell menni wc-re és mindent elő kell készíteni a fekvéshez, hiszen a koktél után már nincs felkelés! Kb 20 percig érezni lehet ahogy a belekben a koktél mocorog, majd jó elaludni és 5 órán keresztül fekve maradni. A nehézség még nekem az volt, hogy háton kell feküdni és aludni és most ez valahogy nehezen ment.

Reggel magamtól ébredtem fél 6-kor, amikor is kivettem a hűtőből a 4. adag keserűsót, hogy kicsit megmelegedjen és ne csípje szét a hideg a torkomat. Sajnos az előző esti is nagyon hideg volt így meg is fájdult a torkom, sőt a grepi lé is marta, nem volt kellemes, pedig az egészben az a legfinomabb!!! :-) komolyan! Szóval reggel 6-kor már igen nehezen vettem rá magam arra, hogy megigyam az utolsó adagot (csak nekem az utolsó, mert valójában 4-szer 2 dl, csak az utolsó adagot 8-kor kell meginni reggel és én akkor indultam a tükrözésre, az meg nem lett volna jó hogy az úton vagy közben kell kitisztulnom, hogy szépen fejezzem ki magam), de sikerült. Fél 7-kor még volt 2 normális székletem, mielőtt 7-körül megindult a tisztulási menet. Nem is értem, hogy hogy lehet hogy két nap léböjt után még hogyan van normális székletem...kettő is. Úgy látszik a makrós életmód mellett is rengeteg tartalékot halmoztam fel a beleimben olyan ételeket amik nem tudnak azonnal vagy rövid időn belül ürülni. Pedig napi 3-szor megyek oda ahová a király is gyalog jár... A lényeg, hogy teljesen megkönnyebbültem és olyan tisztának éreztem magam, mint egy újszülött. Az éhségérzet szinte teljesen elmúlt, ledobtam kb 3 kilót, (most 55.3 vagyok) upsz nem. Sokkal többet. Most ráálltam a mérlegre és 53.5 kg vagyok. Mikor elkezdtem ezt szerda reggel nem néztem, de kb 57-58 lehettem mert sokat eszem az utóbbi időben és a nyaraláson sem vontam meg magamtól a kenyeret. Szóval 5 kg ment le 3 nap alatt. Ebből rengeteg a víz természetesen és ahogy visszatérek az étkezésre, ez vissza fog jönni, vagy a fele legalábbis biztosan, mert azért egy 56 kg-nál nem szeretnék soványabb lenni. Annak viszont nagyon örülök, hogy a hasam szinte eltűnt. :-) Esküvő előtt biztos csinálok egy ilyet, hogy szépen mutassak majd a ruhában! :-)

Na igen, eljött a 9 óra a tükrözés ideje. Érdekes mód egyáltalán nem izgultam pedig pár nappal ezelőtt még féltem a vizsgálattól, hogy mit találnak. Mivel az utolsó mensikor is volt még bélvérzésem, (igaz már csak minimális) nem tudtam, hogy mire számíthatok. Jobb vagy rosszabb, látszik vagy nem látszik az endo, illetve hogy odabenn mekkora gondot okoz.

A csövet 60! cm re tudták felvezetni, teljesen fájdalommentesen. Az egyetlen kellemetlen dolog, hogy levegőt fújnak be, így az ember hasa teljesen felfújódik és gázok gyötrik közben és utána is. Ezeket természetesen ki kell engedni, különben a fájdalom óriási. De maga a beavatkozás fájdalommentes. Az egész bélcsatorna szép egészséges színű volt, egyedül 18-20 cm-en volt egy kis kitüllemkedés, ez valószínű az endo, ami kivűlről van a belen rajta, de csak egy helyen! Ezzel semmit nem kell csinálni, mert nem okoz elzáródást és a tünetek is egyre kevésbé kellemetlenek mensikor. A kb 3 perces beavatkozás után igen fáj az ember hasa, így alig vártam hogy hazaérjünk! Az utcán rendesek voltak az emberek, míg a kocsiig görnyedve toporogva elértem, ketten is megkérezték hogy segíthetnek-e. De nem tudtak volna mit segíteni, ez elmúlik ahogy a levegő távozik.

A doktor úr és az asszisztens a legkedvesebb a világon, így mindenkinek (akinek valaha is szüksége lesz rá) Dr. Lukovich Pétert ajánlom a Szemmelweis Egyetem ÁOK I. sz. Sebészeti klinikán dolgozik. Várnom csak 10 percet kellett és kb 10 perc alatt mindennel végeztünk.

Hétfőtől két hét pihi után kezdem újra az Arwen tornát itthon a makrót pedig folytatom, ahogy eddig is. Ezek csodás eredmények 5 hónap alatt! Mindenikek kitartást kívánok és ami a legfontosabb, hogy FINOMAKAT EGYÜNK! Ne csak a rizs párolt zöldséggel mert arra hamar ráun az ember. A makró ennél sokkal több és sokkal de sokkal finomabb!

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr153148007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

julette 2011.09.27. 15:45:28

Én is voltam vastagbéltükrözésen, de én azért nem szenvedtem annyit az előkészületekkel. Persze a diéta engem is megviselt, és sokszor voltam éhes is. Nem bírom a rossz ízeket, így a béltisztítást keserű só helyett a Picopreppel csináltam. Narancs ízű és csak 2x1,5 dl-t kell belőle inni. A többi folyadék pedig víz és üres tea volt. Így mégiscsak elviselhetőbb volt a béltisztítás.

bioCsili 2011.09.28. 18:33:57

Kedves Juliette, igen, így igazán jobban hangzik. Ezt a tisztítást már elvégeztem egyszer és évente 2 bőven elég belőle, mert nagyon hatásos. Úgyhogy legközelebb majd jövő tavasszal boldogítom magam a keserűsóval. :-)
süti beállítások módosítása