Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

A tamaris kesudió csodákra képes

2011.08.13. 13:18 bioCsili

A böjtölés után óvatosan próbálom visszaszoktatni magam az étkezéshez, még ha csak 2.5 nap léböjtről is volt szó. Tegnap csak miso levest ettem, gabonát még nem, mert csak a zöldséget és a lét kívántam. Ma már a reggeli miso levesbe tettem két kanál rizst, hogy újból összebarátkozzunk.

Miközben ezeket ettem, azon gondolkodtam, hogy mennyire jó, hogy a kis bélrendszeremnek ilyen tápláló finomságokat adok, nem valami nehezen emészthető, több napig a tápcsatornában rohadó ételekkel sokkolom. Szerintem ujjongtak a kis sejtjeim a misótól és a zöldségektől. :-) Jó érzés nagyon ilyen tiszta ételeket adni neki.

Ma ebédre igyekeztem makrósat, de különlegesen finomat készíteni, mert a vendégeink nem ehhez az étkezéshez szoktak, így próbáltam ízesebben főzni és olyat, amit úgy elsőre is megesznek szívesen. 

A leves ebben az esetben egy lencsés vajbableves lett, répával, fehérrépával, szárzellerrel, hagymával és petrezselyemzölddel. Ízesítésnek tettem bele himalájasót, illetve egy fűszerkeveréket, (Bio Organic gyógynövényes fűszerkeverék mely tartalmaz himalájasót, hagymaport, petrezselymet lestyánt és oregánót) amit ma reggel vettem a biopiacon. Emellett még shoyuval ízesítettem.

Második fogásnak tavaszi rizssalátát készítettem, a rizst már tegnap este megfőztem, jó pergősre, így adta magát, hogy csak zöliket blansolok hozzá, ízesítem és kész. Tettem még bele aramét, amit tamaris vízben főztem meg, kb 20 perc alatt, illetve tamarit, pici umeecetet. A zölik közül tettem bele, répát, jégcsapretket, karfiolrózsákat, cukkínit, zellerlevelet, petrezselyemzöldet és póréhagymát. Szép színes lett a saláta, és nem mellesleg nagyon ízletes. A non plusz ultra a tetejére szórt tamaris-rizsszirupos pirított kesudió volt! Uram isten mit művel ez az étel ízével.....

mellé a nyaralás előtt készített zöldségsavanyúságot tálaltam, ami hála az égnek nem romlott meg, sőt nagyon finom lett. Pici gomashio a tetejére és kész! Isteni finom ebéd!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr993150777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása