Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Édes édeszöldségital

2011.08.30. 15:29 bioCsili

Ma reggel sikerült végre elkészítenem életem első igazán édes édeszöldségitalát.

A Kushi intézetben Amszterdamban volt egy gyógyitalok óránk, amikor megkóstolhattunk többféle gyógyító italt. Többek között az édeszöldségitalt is. Akkor Adelbert azt mondta, hogy ááá ez nem jó, mert egyáltalán nem édes. Ahogy kóstoltam, kb olyan íze volt amilyet eddig én csináltam magamnak itthon. Azt gondoltam, ilyennek kell lennie... hát, kiderült hogy nem! :-)

A sütőtök, répa, hagyma, édeskáposzta kombinációból igazán édes levet kell hogy kapjunk, akkor csökkenti az édesség utáni vágyunkat és rakja helyre a vércukorszintet igazán.

A makrobiotika első egy hónapjában ezt az italt minden nap ajánljuk fogyasztani, akár 1-1,5 litert is naponta, ha szükséges és valaki épp az inzulinproblémája miatt próbál leszokni a cukorról. Ezt a mennyiséget egyre inkább csökkenteni kell és a végén 1-2-3 dl-re redukálni.

Az elkészítési mód a következő:

Ugyanannyi egységnyi reszelt répa, hagyma, édeskáposzta és sütőtök (vagy édesburgonya) 3-szoros mennyiségű vízben feltesszük főni, forrás után kb 20-25 percet. Miután kész, leszűrjük és csak a levét isszuk meg a zöliket kidobjuk.

Én próbáltam már megenni a zöliket az elején, mert sajnáltam kidobni, de higgyjétek el, nem véletlen van ez így. Minden érdékes vitamin a lébe belefő, így a zöliknek konkrétan már semmilyen ízük nincs. Ha másért nem, ezért ne együk meg. Viszont élvezzük az édes zöldséglét délutánonként amikor úgy érezzük hogy édességet kívánnánk.

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr83190818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása