Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Fontos áttérnünk minden területen az organikus minőségre?

2011.09.01. 11:27 bioCsili

Ahogy életmódot vált az ember, folyamatosan jönnek azok az érzések, hogy épp mit szeretnénk lecserélni bio változatra. Ahogy az étkezésünk változik, mi magunk is változunk hiszen az étel-ital vérré válik, ebből táplálkoznak a sejtjeink. Ahogy tisztulunk tisztább dolgokra vágyunk magunk körül is.

Először csak az ételek alapanyagait cseréltem le organikus minőségre és csak legyintettem arra, hogy öko mosó-tisztítószereket, arcrkémet vagy sampont válasszak a jól bevált reklámozott márkák helyett, amelyeket nagyon szerettem.

Ahogy teltek a napok, úgy kezdett jönni belülről, mélyről az érzés, hogy ajj, ha a testemnek csupa olyan dolgot adok, ami nem tartalmaz olyan anyagokat, amikkel küzdeni kelljen neki hogy kiválassza és kitiszítsa, akkor a külső ápolás, a tüsfürdők, krémek, a mosószer amivel mosok, amivel az edényeket mosogatom, az lehetőség szerint kevésbé legyen teli káros vagy nehezen feldolgozható anyagokkal.

Igazság szerint sosem néztem, hogy miket tartalmaznak ezek a "testápolók" ahogyan azt sem vizsgáltam meg, mit tartalmaz az az étel, amit a polcról leveszek és megeszem. Nem értem a felét kb a kifejezéseknek, hiszen azt már nem írják mellé, hogy mire van jó és mire van káros hatással az az összetevő. Annak már nézzen utána az, aki megveszi. Jogos, nem? 

Szóval szépen lassan, elkezdtem használni a Weleda termékeket, a Sante-t, kipróbálni a DM-es Alnatura cuccokat, a sminkekből az Annamari Börlind-et, krémekből a Laverát, Hauschkát, tiszító és mosószerekből az Ecovert, a Klar-t és ha az elején nem is éreztem a különbséget, biztosan más, hogy öko, organikus termékeket használunk szinte minden területen ami a testemmel érintkezésbe kerül valamilyen formában.

Tegnap este a sampon és balzsam esetében ezt tapasztalhattam is a saját bőrömön. Épp hajmosáshoz készülődtem, amikor észrevettem, hogy kifogytam mindkettőből. :-( Ilyen még sosem történt, mindig van otthon 1-1 plusz flakon. Kerestem-kutattam és talátam egy korábban használt felbontatlan sampont és balzsamot, amit régen nagyon szerettem. Meg is örültem, hogy na de jó, kipróbálom milyen.

Ahogy kinyomtam a flakonból megcsapott egy nagyon erős nem finom szag, olyan vegyszeres...a hajamra kenve pedig szinte azonnal behabosodott az egész és azt éreztem végig szívja a hajam szálait egyesével. Gyorsan átdörgöltem és lemostam. A balzsam illata és anyaga szintén ilyen furcsa hatással volt rám. Levegőt alig vettem miközben mostam a hajam. 

A hatás természetesen nem maradt el, selymes és csillogó. Na de milyen áron?! 2 éve nem mostam meg a hajam ezzel a termékkel és a véleményem az, saját tapasztalat alapján, hogy nem mindegy, hogy mit használunk a testünk külső ápolására sem! Igazán fontos itt is, hogy minőségi organikus dolgokat vásároljunk.

Vannak bio termékek, amelyek nem is érik el a megfelelő hatást, sajnos pont azért mert nincs benne az az összetevő, ami káros. Arról, hogy ez mi, a tapasztalatom szerint egy következő bejegyzésben írok majd.

Ti milyen termékeket használtok? Volt már hasonló tapasztalatotok?

Kérlek osszátok meg velem! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr303195056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doridia 2011.09.01. 12:03:54

Én is Dr. Hauschka-t használok meg Weleda termékeket. Voltam Dr. Hauschka kozmetikában is. Ég és föld a hagyományoshoz képest. :)
Nem mondom, hogy azonnal éreztem a különbséget a kozmetikumok és a mosódiós mosás után főleg, hogy akkor még az étkezéssel nem álltam át de ma már érezhető a különbség! Nem húzódik nem száraz, ugyanakkor olajos a bőröm! Tapintásra is egészen más! A legnagyobb változást a hajammal értem el, mert két éve hennával festem. A fodrász is mindig megkérdi, hogy mivel ápolom, mert nagyon puha nem olyan mint amikor kémiai festékkel festettem, nem szálkás. :)
Nekem eleinte fura volt, hogy a sampon a fogkrém nem habzik annyira, nem is éreztem jól magam de meg lehet szokni és biztos nekem is furcsa lenne ha egy habrengeteggel találkoznék a fejemen hajmosáskor. :) A kézzel készített bio/öko illatos szappanoknak meg szerintem nincs párja. :)
süti beállítások módosítása