Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Igazi pihenés, feltöltődés - Thézan és a tengerpart

2011.09.13. 10:10 bioCsili

Ha az ember igazán ki szeretne kapcsolni, vidékre kell utaznia! Akár Magyarországon belül, akár külföldön, de mindenképp vidékre... ha lehet falura. Itt ugyanis, megáll az idő... de tényleg! Nincs rohanás, kapkodás, mindenki teszi a dolgát, szépen, ahogy a munka üteme diktálja. Kedvesek és vendégszeretőek.

A pék minden reggel becsönget friss péksüteményekkel, a szomszédok szőlővel és paradicsommal látják el a turistákat. A falu főterén heti kétszer piac van, ahová szerény véleményem szerint nem a helyi termelők járnak sajnos, de még így is úgy gondolom, hogy biztonságos ott vásárolni. Mindenféle zöldség és gyümölcs is kapható, ami nálunk, kiegészülve pár helyi jellegzetességgel, mint például a füge, (ami a kertünkben is volt) vagy gránátalma. (ami a szomszéd kertjében volt) :-)

Meg is kóstoltam mindkettőt, a füge rettentő édes, a gránátalma pedig savanykás. Nekem az, jobban ízlett. Ahogy megérkeztünk bevetettük magunkat a tőlünk kb 5 km-re lévő Intermarchéba, ahol megvettük az aznapi betevőhöz az alapokat.

Vettem hagymát, foghagymát, répát, káposztát, karfiolt, rukkolát, olivabógyót, így elsőre, hogy tudjak mit készíteni a halhoz, amit vacsoráztunk. Első este íg miso leves volt, másodiknak hal rizzsel és zöldségekkel.

A közért mellett volt biobolt is természetesen! Miért is ne lett volna?! Mindig félek attól, hogy nem lesz bolt, vagy étterem ahol tudnék mit (v)enni... ezért mindent bepakolok amit csak lehet. Nem tudom mikorra vetkőzöm le ezt a szokásomat, hiszen eddig mindig bebizonyosodott, hogy VAN biobolt máshol is! :-) nem csak Budapesten. Valószínű azért van így, mert Magyarországból indulok ki, ahol nem jellemző hogy minden falu sarkán van biobolt. Pláne nem olyan felszerelt mint ahol mi jártunk. Makrós cuccokat kevésbé lehetett kapni, gondolok itt az algákra, kukicha teára, vagy umeboshira, de ezeket természetesen hoztam otthonról... tofut vettem, rizstejet, mandulakrémet, mert a kedves családom is nagyon szereti a mandulás pudingot, és az egyik kedvenc desszertem lévén nem bírok ki egy hetet nélküle... :-)

Utazáshoz sushit vittem, amit másnap reggel és délben is tudtam még fogyasztani, illetve ropogtatni valókat a DM-ből éhhalál ellen. Találtam egy nagyon finom tönkölyropogóst szezámmaggal, hamarosan bemutatom nektek. 

Vacsora után még lementünk a tengerhez fürdeni. A nap már lemenőben volt, a szél fújt egy kicsit, a hullámok óriásiak voltak a tenger még kellemes meleg volt... 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr963220678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása