Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Édes ízű zöldséges gabonák

2011.10.03. 16:50 bioCsili

Most, hogy végre újra sütőtök szezon van, szinte mindenbe teszek ebből az édes ízű finom zöldségből.  Azért szeretem annyira, mert édes ízével teljes mértékben kielégíti a cukorszükségletem, így nem kívánom az édességet annyira. 

Találtam még egy keveset abból az édeskölesből, amit még Hollandiából rendeltem, így a reggeli édesköles volt kuktában sütőtökkel. Nyami!!! Mellé egy kis hirtelen sült (vizen, sautee) kínai kel, előtte egy kevéske miso leves árpával amit még szombat reggel miso nélkül pici sóval ettünk. 

Igyekszem minden maradékot felhasználni, újrahasznosítani két okból. Az egyik az, hogy nagyon sajnálnám kidobni. A másik pedig, hogy annyival is kevesebbet kell főzni. Fontos, hogy praktikusak legyünk és használjuk fel a korábban elkészített ételeinket is, kicsit másképp. 

A tegnapi naphoz tartozik még az is, hogy egy olyan finom vacsorát sikerült összeraknom, hogy még ma is azt ebédeltem. Csicseripörkölt, párolt jégcsapretek shitakegombával, kombu saláta, barnarizs petrezselyemzölddel és egy kiskanál savanyúkáposzta. Bár annak még nincs itt a szezonja, a DM-ben lehet kapni egy zacskós fajtát, amit most megfeleztünk az unokatesómmal. Egyik nap savanyúkáposztás tempeh volt, tettem a sushiba is, most meg kiegészítője volt a finom ebédnek és el is fogyott. :-)

Ha rohannunk kell és nincs időnk többre egy gyors miso leves wakaméval, misoval és póréhagymával 3 perc alatt kész. Reggel nagyon jól esik a forró lé, ma ezt ettem az édesköles párolt brokkoli előtt.

Van, aki úgy tartja, hogy a miso leves akkor jó, ha kevés zöldség van benne. Sok zöldséggel elveszíti a funkcióját. Én jobban szeretem ha tele van fini zöldségekkel, de ma igen jól esett csak kortyolgani is ezt az egészséges és ébresztő reggelit.

Nektek melyik a kedvenc miso levesetek?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr803273010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása