Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Kalandra fel!

2011.10.04. 16:44 bioCsili

Méghogy a makrósok nem tudnak utazni. Ilyen életmód mellett hogyan lehet elutazni otthonról? Kérdezik sokan, és néhányan ezért nem is mozdulnak ki otthonról. Van, akiknek a baráti társaságuk is lemorzsolódott ezért.. de szükséges ez?!

Amikor én elkezdtem a makrót, természetesen én is befelé fordultam egy kicsit. Másról sem szólt az életem, mint megszokni és megtanulni az új főzést, életmódot, alapanyagokat és azok használatát, új ritmusban kezdtem élni az életem, amit mára már rutinból végzek és igyekszem úgy alakítani, hogy ne essek már ki annyira a szociális életból.

Az elején természetesen kiestem, de ezt egyáltalán nem bántam meg. Arra akartam fókuszálni, hogy tanuljak és közben gyógyuljak is egyaránt. Kérdés, hogy mi a fontosabb?! Elmenni egy moziba, vagy este otthon próbálni főzni másnapra, vagy nyugodtan elkészíteni a vacsorát és leülnli rágni, vagy elmenni még tornázni is, ami szintén az egészségemet szolgálja?! Számomra egyértelmű volt. Torna, aztán főzés-evés. Szégyen-nem szégyen, de amíg belejön az ember tényleg csak erről szól az élete. Hétköznap...

Hétvégén azért van idő a családra és a barátokra is. Meg arra is, hogy elmenjünk egy kicsit a piacozás után sétálni a hegyekbe, ki a természetbe.

Fontos eleme az életmódnak a mozgás, a sport, a testünkkel való fizikai foglalkoás is. A légzőgyakorlatok pedig szintén jó hatással vannak a szervezetünkre, egyes gyakorlatok kifejezetten a páros szervekre. (vese, petefészek stb)

Ilyen a váltott orrlyukú légzés, de az a fajta, amikor az egyik orrlyukadat befogod, beszívod a levegőt majd váltasz és a másikon fújod ki. Aztán ugyanazon be és a másikon ki, és így tovább. Fontos a légzésre koncentrálni hogy minél lassabb, nyugodtabb legyen. Először csak kb 5 percig gyakoroljuk, de később felmehetünk 10-15-20 percre is. Fő, hogy lassú légzéssel ki-be lélegezzünk, úgy, hogy figylemünket arra irényítjuk.

Ahogy észrevettem a makróban a figyelmet mindig próbáljuk az adott cselekvésre irányítani maximálisan. Fókuszáljünk a főzésre, a rágásra, mindig a jelenben legyünk ne a múltban vayy a jövőben. Ezt azért a rohanó életmód mellett nagyon nehéz. De ha rágás közben nem beszéltek csak gondolkodtok, figyeltek, észreveszitek, hogy pihentető, relaxáló, meditáló hatása van. Mennyivel más kapkodva vagy akár állva rohanás közben bekapni pár falatot, mint leülni és meditálva enni.

A magyar ember evés közben nem beszél kifejezést biztos sokat hallottátok már. Nekem kiskoromban rengetegszer elmondták, mert úgy habzsoltam az ételet, hogy szinte rágás nélkül nyeltem le, még beszéltem is közben, így hamar belapátoltam. Az angyalka nálunk az volt, aki a leghamarabb megette.

Mostanra ez azért váltoott a szemléletemben és az az angyal, aki a legtöbbet rág. :-)

Visszatérve a kalandra....merthogy elkalandoztam.

Pár alapcuccot érdemes magunkkal hozni (rizs, miso, umeboshi, nori, wakame, szezámsó) a hotellel meg lehet beszélni hogy a rizs megfőzzék, zöldség mindenhol van, pár napig ezekkel ki lehet bírni... :-) Halat és helyi alapanyagokat fogyaszthatunk csak figyeljünk az elkészítésére. Mindenhol van már szinte biobolt, a vega éttermeket is érdemes felkeresni. Kellemes utazást!

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr103278157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása