Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Ebéd Athénban

2011.10.05. 13:09 bioCsili

A héten elkísértem a páromat Athénba egy konferenciára, ahol többed magammal mint kísérők, feleségek, van szerencsém élvezkedni egy csodás szálloda szolgáltatásaiban.

Ma a szálloda nincs valami szép helyen, igen zsúfolt és forgalmas város ez az Athén. Korábban nem jártunk erre még. Amíg a férfiak megbeszéléseken ülnek 2 napon keresztül, nekünk nőknek, küldön programokkal kedveskednek.

Ma reggel egy 2 órás spa kezelésen vettem részt, ahol teljes testmasszázst kaptunk olajjal, majd egy testradírt és egy pakolást. Ezután jött az arcápolás egy másik helységben, ott már kozmetikus segítségével. A bőröm csak úgy szívta be az olajat és mondanom sem kell olyan selymes lett, mint újkorában.

Mondanom sem kell, elgondolkodtam, hogy mikor kényeztettem így magam utoljára. Talán fél éve, hogy sós keverékkel ledörzsöltem volna az egész testem zuhanyzás közben, és hogy olajat mikor használtam, át kb 3 hónapja, pedig az elmúlt 2 évben minden nap használtam egy keveréket a talpam és a kézfejem kenegetésére. A bőrön keresztül szívódik fel egy csomó minden, így megéri erre odafigyelnünk. Úgyhogy tessék otthon is radírozni alkalmanként, olajat használni akár minden nap, és persze a heti egy beöntés sem maradhat el, nehogy már csak a külsővel foglalkozzunk. :-)

A kedvenc olajkeverékem szezámolaj alapú, kis 5 ml-es üvegcsébe teszek 7 csepp levendulát 2 eukaliptuszt és 2 borsmentát. Természetesen ezt úgy variáljátok, ahogy jól esik. Majd ezzel akár az egész testet, vagy csak a kéz-lábfejet nagyon jó bedörzsölni. Pláne a hideg, náthás téli időszakban.

Visszatérve a spa-élményre... Reggel sajnos nem készült el időben a reggelim (megkértem őket hogy főzzék meg a barnarizst amit vittem, plusz kértem mellé párolt zöliket) és mivel 8:20-kor jelenésem volt a Spa-ban, így csak egy forró vízzel és wakaméval rögtönzött miso levest ettem. Kicsit mérges voltam, de aztán túltettem magam rajta, hisz jobb üres hassal masszázsolni, mint telivel. Nem is volt éhségérzetem, de olyan dél körül már vártam az ebédet. Hál istennek jót főztek. :-) A chef szerintem nem ismeri a makrobiotikát így tényleg csak azt főzték meg (és úgy) amit kértem. A barnarizs pörgősre, mellé párolt brokkoli, répa, spárga (az utóbbit kihagytam) és mellé lencse egy kis kakukkfűvel, sóval petrezselyemzölddel. Mivel hoztam magammal szójaszószt és gomashiot így jól megízesítettem és el is fogyaszottam az egész tállal, pedig nem keveset hoztak. Annyira sajnáltam volna kidobni. A vacsoránk tegnap este is igen későn volt lehetett már vagy 10 óra, úgyhogy csak keveset ettem, bár ágyba csak hajnali 1-kor kerültünk. Ma szintén későn fogunk enni kb 9-kor, így gondoltam inkább most lakjak jól és este csak majd egy keveset eszem.

A többiek érdeklődve néznek és kérdezgetnek is, hisz igen macerásnak tűnhet ez a makrobiotikus élet. És igen, az is, ha nincs előre jelezve, hogy ilyen típusú ételt is készítsenek. Tegnap a vacsinál előre jelezték, úgyhogy halat kaptam roston sülve (fehér husú filét) hirtelen sült zöldségeket (mondjuk paprika volt) és zöldsalátát. De ez még istenes szerintem.

Ebédnél rájöttem hogy olyan fantáziátlan az ember addig amíg nem ismeri meg jobban a határait, hogy miket ehet és miket nem. Azért egy cheftől elvárná az ember hogy üssön össze valami gusztát, és ne csak azt főzze meg amit mondok, de mivel szerintem nem hallott még erről soha, inkább azt tette, amit kértem.

Reggelinél teljesen le voltam döbbenve, hogy semmit!!! konkrétan semmit nem tudtam enni, mert még barna színű kenyér sem volt, zöldségek sem, semmi, egyedül uborka felszeletelve, de volt viszont mindenféle sült kolbász, tojás, fehérkenyér, tejtermékek, péksütemény, gyümölcs, gyümölcslé, joghurt, tej, kávé, sütik, sült gomba, felvágottak, sajtok. És hol van innen a sok zöldség, netán kása, magok, gabonák, legalább egy barnaszínű kenyér?! semmi. Nem hiszem, hogy a görögök ezeket ennék csak. Egy görög salátát sem láttam..

Kár, hogy ezekben a hotelláncokban ennyire amerikai stílusú reggelit adnak (ja volt waffel meg amerikai palacsinta is) vagy hogy is hívják...kontinentális. Dehát ez van, ehhez kell alkalmaszkodni.

Úgyhogy csak bátran, kérjetek mindent szívesen megcsinálnak, ha úgy hozza a sors, hogy hotelben kell tölteni pár napot.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr833279940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása