Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Itt a tél - minden energia

2011.11.07. 21:42 bioCsili

Ma beköszöntött a hideg Amszterdamba. Napközben fújt a szél, nagyjából 8 fok lehetett. Érdekes, hogy reggelente mindig melegebb van mint napközben. Akkor még nem fúj a szél és valahogy "ráborul" a meleg levegő a városra. Beteríti...ami sajnos később elmúlik. Kifújja a szél. :-)

Ma reggel 7-re mentem az étteremben, mert én voltam a soros a reggeli főzésénél. Illetve csak segédkezni tudtam, a főzést még nem hagyják ránk, sajnos. A feladatom ma az édeszöldség ital elkészítése volt, melyhez a tanácsokat a chef adta. Én speciel nem használtam volna 6 féle zöldséget, köztük jégcsapretket biztos nem egy lazító vércukorszint-helyreállító gyógyitalnál, de ezt a véleményt meg kellett tartanom magamnak. Volt káposzta, lilakáposzta (ami szintén nem a legjobb választás) hagyma, répa, pasztinák, sütőtök és jégcsapretek. Ez nem is 6, hanem 7 féle... Na kb ilyen lett az édeszöldég ital is ma. Össze-vissza ízű kotyvalék. Pedig én bele tettem apait, anyait. A zöliket szerencsére nem kellett egyesével szeletelnem, (pedig az lett volna igazán a gyakorlás) hanem egy zöldségapírtó gépet használtam, így csak méretre kellett vágnom. 

A reggeli főzéséhez sajnos semmi közöm nem volt. Ezt nagyon sajnáltam. Itt az a szokás, ha egyik reggel miso levest eszünk, akkor a másik reggel shoyu-s leves van. Igyekeznek variálni a zöldségeket is, de sokszor van jégcsapretek sütőtökkel és póréval vagy hagymával kombinálva. Nem mintha nem szeretném, mert amióta itt vagyok ez lett a kedvenc miso levesem (gyömbérlével) de ugye nem jó, ha mindig ugyanazokat a zöliket használjuk, mert akkor ugyanazt az energiát kapjuk és a vitalitáshoz (is) fő a változatosság. 

Tehát egy shoyus levest kaptunk gyömbérrel, ami nekem túl vizes volt, másnak nagyon ízlett. A második köles-rizspehely kása volt hagymával és sütőtökkel, szintén nem sikerült valami jól, pláne, hogy édeskölesre számítottam, hiszen eredetileg úgy volt, hogy azt kapunk. Az a kedvenc reggeli kásám....pláne így hogy beköszöntött a tél, nagyon vágytam volna rá. Jó-jó, a sima normál köles is melegítő hatással van a szervezetünkre, pláne előtte a gyömbéres shoyus leves, de akkor is... :-) Legalább 10 napja nem volt édesköles, és hiányzik. 

A level 1 alatt Patric volt a chefünk, róla már meséltem. Az ő főztjében nem sok kivetni való volt...  változtatos reggelik és vacsorák, ízek, harmónia és jó energia az ételből. 

Nagyon fontos, hogy ki az aki főz nekünk. Ezt most kezdem érezni hogy Patrik egy hete már nem főz ránk. Azóta mindig más főz és minden reggel más energiát kapunk az ételtől. Van, hogy teljesen semmilyen van hogy kirobbanó és vitális leszek tőle azonnal. A szakács energia szintje, jó vagy roszz-hangulata, morcos vagy vidámsága igenis ott van az ételben!

Tehát, ha kicsit feszültek, izgatottak, idegesek vagyunk...vagy lefárasztanak az emberek, kollégák, főnök, barátok vagy a család...főzés előtt üljünk le egy pár percre, kortyoljulnk el egy pohár forró teát..nyugodjunk meg...és úgy álljunk neki a vacsorának. Akkor tudunk igazán jó kombinációt az asztalra tenni úgy, hogy mindenki ellazultan, jó érzésekkel álljon föl onnan. Így lesz az étel gyógyító.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr193362058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása