Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Festive Cooking - elkezdődött

2011.11.24. 23:15 bioCsili

Egész héten sokat dolgoztam és a konyhában nincs megállás. Ma sikerült hazaérnem fél 4 előtt, így még volt két órám itthon. Pihentem egy kicsit, majd tornáztam...már rég nem írtam erről, de természetesen nem feledkeztem meg az ARWEN-tornáról. Amint van időm, mindig tornázom. Heti 3-szor legalább, de van, hogy 4-5 alkalommal is van időm.

Tünde biztos büszke lenne rám... :-) Itt vagyok 3 hónapig, és csak azzal "kell" foglalkoznom amit szeretek. Hát nem csodálatos?! Amellett, hogy tanulom a makrobiotikát és természetesen gyakorlom is, (több-kevesebb sikerrel, de hisz ez a lényeg, mindig próbálkozni) effektív az időt csak magamra szánom. Most... de ez az idő, megtérül amikor már otthon leszek. Hiszen a párom, a családom, a jövendőbeli gyermekeink is "profitálni" fognak az egészséges életmódból amiben felnőnek, ahogy az életünket MI MOST alakítjuk.

Az esti órán vacsora után a táblára mindannyiunknak fel kellett írni, hogy melyek azok az ételek amelyek után kívánkozunk, miket szerettünk korábban, régebben akár évekkel ezelőtt is. Semmi bírálat, csak írjuk össze. A csoportban legalább 15-en vagyunk, (két férfi a többiek nők) még nem számoltam meg, és mindannyien felírtuk a kedvenceinket. Én a Lasagnával kezdtem (bár ez sosem volt a kedvencem, de most nagyon kívánom az állagát), majd a pizza, melegszendvics sajttal ketchuppel, paradicsomleves, kakaóscsiga, túróstáska és a társai, fagyi. (bár ezt igazán nem kívánom, csak láttam hogy más felírta és akkor eszembe jutott, hogy ja, még ez is.)

A lényeg, hogy miután mindenki leírta, mi hiányzik, azt lehetett látni, hogy sokan kívánjuk a zsíros, lisztes, sült, állati fehérjedús és édes termékeket. A hétvégén megtanuljuk, hogyan lehet olyan ételeket készíteni, melyekkel ezeket az érzéseket csökkenthetjük, pótolhatjuk, helyettesíthetjük.

Érdekes következtetés merült fel az óra alatt.... honnan jön a memória?! Miért pont ezek az ételek amik hiányoznak? Hogy lehet, hogy az egyik testvér csodálatos gyerekkorra emlékszik vissza a másik pedig borzalmasra, pedig ugyanaz történt mindkettejükkel? Hogy lehet hogy valaki a szép dolgokra, valaki pedig a kevésbé szépekre emlékszik csak.. (vagy nagyobb számban)

A memória a sejtjeink rezgéseiben van. A sejteket a vérünk táplálja, a vért pedig az befolyásolja, amit eszünk... Ha kihagysz egy vacsorát, eszedbe juthat az előző esti menü. Ha több napig nem eszel, előjönnek a mélyebb szervekben lévő sejtek emlékei olyan ételekről is, melyeket akár már régen nem fogyasztottál. Itt derül ki, hogy mi az ami még nagyon mélyen bennünk el van ásva, rejtve, amiknek tisztulnia kell.

Nagyon érdekes szerintem... olyan gondolatokat indít meg, ami sok mindent megmagyaráz...amire az ember nem gondol, mert túl evidensnek tűnik, vagy épp túl egyszerűnek ezért nem gondolunk rá...

Holnap reggel do-in! Már hiányzott. Ha nincs tanfolyam, nem csinálom. Reggelit főzök helyette.

Kíváncsi vagyok miket fogunk főzni a hétvégén.

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr403409708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása