Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

A csokitorta előnye és hátrányai

2011.11.27. 22:14 bioCsili

Ha nem velem történik, el sem hiszem....a tegnap esti szülinapi brownie pitém zöldteapuddinggal igencsak hatásos volt.

Korábban ez volt a kedvencem... nehéz, zsíros, édes kakaós tészta, valami könnyed lekvárral, szósszal, fagyival. Most a fagyi ugyan elmaradt és a lekvár helyett zöldteás vanília puding volt, a brownie tészta kakaós, zsíros, juharszirupos, narancskoncentrátumos, ínyencség lett dióval. 

Már amikor a táblára írta Horriah az összetevőket tudtam, hogy másik tortát kellett volna válasszak...

500 g fehér tönkölyliszt (70%os)
18 g sütőpor
3 evőkanál kakaópor
Picit aprított dió (úgy, hogy a kész tésztába ne vesszen el)
Csipet só

125 ml szagtalanított napraforgóolaj
250 ml juharszirup
50 ml narancskoncentrátum (kvázi szörp, de otthon sajnos ezt a márkát még nem lehet kapni, így talán narancsolajjal illetve almás-narancslével, ha van ilyen lehet helyettesíteni vagy valamilyen gyümölcslével, vízzel vagy gabonatejjel)
víz

A szószhoz

1 liter Bonsoy szójatej, (vagy rizstej, zabtej)
Vaníliapor
Vanília esszencia
Rizsmaláta
Kuzu a sűrítéshez
Agar-agar
Csipet só
Zöldtea por (Keleti boltban érdemes megnézni hátha lehet kapni, de kihagyható, mással helyettesíthető)

A tészta közepébe szerettünk volna tölteni a pudingot, de sajnos nem volt elég idő arra, hogy kihűljön, így a tetejére öntöttük csak.

A tészta legyen könnyed, amikor a tepsibe tesszük, különben túl masszív állagot kapunk. Nekünk így sikerült... :-) A szelet felénél éreztem, hogy elég belőle. Szinte azonnal megnyomta a hasam, az összes nyálat elszívta a számból, túl tömény és zsíros, édes és kakaós. Biztos furcsa  ezt hallani, olyannak, aki hozzá van szokva..úgy látszik, én már elszoktam tőle, bármennyire is szerettem.

Azonnal éreztem a hatását. Este megittam egy reszelt jégcsapretek italt kukicha teával és pár csepp shoyuval, hogy segítsen kitisztítani a zsíros édességet, majd izzadtam egész éjjel.. hajnal 3-4 között a plafont bámultam alig tudtam visszaaludni. Félelmek jöttek fel a gondolataimban, azon agyaltam, hogy nem lesz erőm bemenni reggel az órára, itthon kell maradjak. A lábaimból is kiment az erő, teljesen elgyengültem. Reggel hál istennek össze tudtam szedni magam, mert mindenképp akartam a Do-in órára menni, azzal is segíteni az emésztésemet. Tegnap reggel és délbe egyszerűeket ettem és tiszítókat, (árpa, jégcsapretek, shitake stb) a vacsora volt egy kicsit változatosabb, több összetevővel.

Erről az összeállításról tudni kell, hogy a zsíros-édes kombináció igen savasítja a szervezetet és nyák képző. (ezt érzem is a torkomban) A csoki/kakaó az extrém jin hatású ételek közé tartozik, trópusi-szubtrópusi éghajlatról származik, olajos/zsíros, a legkedvezőtlenebb kombináció az édességek közül. Ez az a dolog, amit igen ritkán, alkalmanként fogyaszt az ember. Nekem most egy ilyen alkalom volt a szülinapom. Egyet viszont már most tudok. Egy jó ideig nem kívánkozok utána! :-) A karácsonyi süti biztosan nem kakaós lesz!!! Idén ez a 3. alkalom hogy kakaósat ettem és az utolsó.

Ami érdekes az az, hogy megfigyelhettem magamon a hatását egy olyan ételnek amit szinte soha nem eszem. Nem érzem magam túl szenzitívnek ahhoz, hogy mindennek a hatását érezzem magamon, (ételek) vagy nem elég kifinomult a figyelmem hozzá, pedig a jelek ott vannak csak nem látom..ez is lehet. A lényeg, hogy most megtapasztalhattam és tanulhatok belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr523416828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása