Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Repül az idő - hummus, lehet így is

2011.12.09. 18:08 bioCsili

Csak úgy szalad, amióta itt vagyok. A napok olyan gyorsan telnek, észre sem veszem, hogy nappal következik vagy éjszaka. Reggel itt egy órával később van világos mint otthon, és egy órával később sötétedik mint otthon. Mivel reggel 8 este 5 között szoktam dolgozni, van amikor már 3-kor végzek, van amikor 6:30-kor, általában sötét van reggel is és este is.

Már csak 5 hét és vége a 3 hónapos Study Training Programnak. Legalábbis az első résznek, melyre én is jelentkeztem. Ebből a 7 hétből, amióta itt vagyok 3 hete dolgozom az étteremben, és máris rengeteg tapasztalattal, észrevétellel és tudással bővültem.

Óriás meló az étterem, egyelőre biztosan nem vágok bele otthon. Viszont sokminden jár a fejemben mivel is szeretnék foglalkozni, amikor hazamegyek.

Mindenképp szeretnék készíteni savanyúságokat, snackeket, desszerteket-süteményeket, fánkokat, sósat-édeset melyet itt tanultam és tanulok még remélhetőleg jó sokat az elkövetkezendő időben.

Már alig várom, hogy kitaláljam, ez hogyan valósítható meg otthon.

Ma én csináltam a Hummust az étterem salátabárjába. Mindig van hummus, folyton pótolni kell. Hát,  nem egyszerű 2 kg csicseriből krémet varázsolni, de főzésen kívűl egy óra alatt így is kész voltam vele és még az ebédidő kezdetén ki tudtuk tenni.

Étterem lévén kicsit (sokkal) több fűszert használnak, mint amit a makrobiotikában (tanulmányaim szerint) én használnék...sőt. A chef, Lander, (sajnos már nincs közöttünk) Baszk földről származott, ezért lehetett az, hogy annyira erős fűszerekkel főztek egészen idáig. Kétféle receptet használunk, az egyik inkább édes, (rizsszirupos, sok napraforgó olajjal, fehérborssal) a másik sósabb, gyógyítósabb verzió, de abban is van olivaolaj és fehérbors is. Na én azt kihagytam. :-) Isteni lett! :-)

Hummus recept házibulira, partyra (adag):

2 kg csicseri áztatva min 8 órát majd 1 óra alatt kuktában kombuval megfőzve
a csicseri levét használjuk a pürésítéshez
50 ml olivaolaj (kihagyható, lehet kevesebb-több)
150 ml citromlé
4 kanál fehér/barna szezámkérm
1 kanál fehér mandulakrém
1 csokor petrus
4-5 kanál umepaszta
2 kanál só

Az összetevőket összekeverjük egy jó nagy (óriási) tálban botmixerrel, majd hogy még krémesebb legyen, nagy teljesítményű háztartásigéppel összekeverjük.

Ízesíteni ízlés szerint lehet. Én a fehérborsot kihagytam és így is mindenkinek nagyon ízlett. Sőt! Mindenki örült aki itt dolgozik, hogy végre nyugodt szívvel ehetnek a hummusból, legalább egy hétig, amig van belőle. A túl sok fűszer nagyon jin. Leginkább a trópusi, szubtrópusi éghajlaton használják előszeretettel, hisz a nagy melegben kellemes, könnyed hatással van a szervezetre. Viszont itt, Amszterdamban, ahol 3-4 fok van most, fúj a szél, nedves az idő folyamatosan, hisz a tengerszinten vagyunk, alattunk víz...és még sorolhatnám. A trópusi fűszerezés nem igazán illik ide.

A mennyiségnél ki tudjátok számolni, hogy egy családnak mennyi kell. Csicseriből kb 250 gramm, az ízesítés pedig ízlés szerint.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr363451761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása