Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Az endometriózis újra megjelent

2012.01.02. 19:40 bioCsili

Sajnos a mostani piros napoknak nem örültem annyira. Amióta itt vagyok harmadik alkalommal jött meg a mensim. Ebből először, október végén 29 napra, másodszor november végén 35 napra és most megint dec végén 35 napra.

Ha a tendenciát nézzük, az állapotom túl jin, ezért késik a mensim, így meg kellett néznem, hogy mi lehet az ok.

Amellett, hogy késett sajnos most megint van bélvérzésem. Minden rosszban van valami jó, egyáltalán nem fáj a mensim, sem a vérzés. Tehát, ez is valami!

Megnéztem, hogy amióta itt vagyok, hogyan étkezem, mi az az extrém jin ami kibillentett az egyensúlyból.

Az étteremben igen olajosan főznek, minden nap van valami hirtelensült, deepfryed, a szószokat kukoricakeményítővel sűrítik, sokmindenbe tesznek dicsap-ot, (szörp) és rengeteg fűszert használnak, mint például a fehérbors, gyömbérpor, fokhagymapor.

Egy időbe telt mire rájöttem, vagy láttam/tapasztaltam, hogy egy-egy étel, szósz, köret, mit tartalmaz. Mivel mindig magamból indulok ki, hogy ezek nélkül is lehet ízletesen főzni, fel sem merül bennem, hogy használták voltna a fent felsorolt összetevőket. Én naív. 

Mikor észrevettem, és éreztem is hogy sok az olaj, hogy túl jin a kaja - persze, több leveles zöldet is eszem amióta itt vagyok, de kétlem, hogy az lenne a hibás... - sokszor (minden nap) felfújódtam délutánra, és szélgörcseim voltak, de úgy gondoltam, hogy tuodm menedzselni ezeket az ételeket és nem árt nyitni egy kicsit. 

Hát, most megtapasztaltam, milyen így nyitni. :-) Más az, ha az ember hetente-kéthetente egyszer-egyszer fűszeresebben főz, vagy használ olajat, és más az, ha minden nap van valamiben, vagy akár -tudtomon kívűl- több ételben is. 

Például arra sem gonodltam, hogy a miso vagy shoyus levesben a hagymát olajon dínsztelik meg. MINEK???

Így hát, tegnap elgondolkotam, felmértem a dolgokat és úgy határoztam, hogy mától, azaz január 2 hétfőtől nagyon odafigyelek a kajára, a reggeli-vacsora megoldott mert én főzök magamnak, itt igyekszem egyszerűsíteni, mindig legyen jégcsapretek, a napi egy shitake, picit megpróbálok több gyökereset is enni, bár nem akarom hogy átbillenjek a másik oldalra, így azzal ha elhagyom ezeket az extrém jin ételeket (olaj, fűszerek) akkor máris visszakerülök középre... igyekszem továbbra is minden nap hüvelyeset enni, zöldségeket egyszerűen és gabonát. Ebédkor az étteremben pedig gabonát eszem és blansolt levelest. Ha van időm, majd főzök egy kis hüvelyest, ha épp tofus-tempehs étel van vagy valami pörkölt szerű kukoricakeményítővel. Vagy este főzöm meg a babot, és abból viszek ebédre másnapra. 

1 hónap alatt szerintem óriási eredményeket lehet elérni, ha az ember tényleg odateszi magát és figyel. Temrészetesen nincs túlevés, lehetőség szerint este lefekvés előtt 3 órával már nem eszünk, így legkésőbb fél 7-kor le szeretnék ülni vacsizni. 

A rizskrém már rotyog a fazékban, holnap azt reggelizem.Vacsorára miso levest csináltam szárított jégcsapretekkel, lótusszal, répával, donko shitakéval és wakaméval. Másodiknak ettem a reggeli köles-karfiol-póré összeállításból, csak most noriba tekertem, blansolt pak choi-t, azukit ebédről lótuszmaggal szezámmaggal és kamuttal összefőzve, pici misoval és tamarival ízesítve, plusz savkápit. 

Isteni volt, elég volt, és nem terheltem meg a beleimet. Reggel éhgyomorra iszom most minden nap egy ume-sho-kuzu italt, hogy a beleket segítsem és igyekszem tartani magam a fent leírtakhoz. 

Egy hónap múlva a következő piros napokon meglátom az eredményt. 

Ja és igen, az ARWEN-tornát továbbra is folytatom, heti 3-4 alkalommal. 

Ne csüggedjetek, csak figyeljtek oda és változtassatok! Ettől szép ez az egész! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr813514690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keriann 2012.01.03. 12:10:09

Durva! az ember azt gondolná, hogy ott legalább úgy főznek, mint ahogy az meg van írva és mégsem. :S

bioCsili 2012.01.04. 09:21:24

@keriann: Hát igen, erre azt a választ kaptam, hogy ez étterem. Biznisz. A nagyközönségnek szól, nem a gyógyulóknak. Pár nap nem árt meg, sőt, jó hatással van. De 2.5 hónap folyamatosan, na az már nekem sok. Lehet másnak nem az, de nekem igen. Mások vagyunk..... erre figyelmeztetett most ez. :-)
süti beállítások módosítása