Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Daikon-shitake gyógyital

2012.01.06. 07:58 bioCsili

Magamhoz képest nagyon sok olajat fogyasztottam az elmúlt időszakban. Érezem is, mikor lekezdenek sütni olajban a konyhán, majd kifordul a gyomrom, az egész légcsövem megtelik ezzal a zsíros szaggal, ami kis mennyiségben finom is, de nekem már túl sok. 

Tegnap nézegettem a könyveimet és találtam egy jégcsapretek-shitake italt, ami két esetben is jó. Az egyik, ha havi vérzést megelőzően isszuk, segíti a menzesz megjövetelét, a másik pedig zsíros, olajos ételek után. 

Minden gyógyitalról jó tudni, hogy akkor a leghatékonyabb, ha éhgyomorra, reggel isszuk meg. Természetesen máskor is hat, de ilyenkor a legjobb, mert még üres a gyomor és a belek is (viszonylag). 

Hát elkészítettem, így szól:

1 teáspohár víz
1 shitake
2 kanál reszelt jégcsapretek
csipet gyömbérlé
pár csepp tamari vagy shoyu

A shitakét 5 percen át forraljuk az 1 csésze vízben, majd beletesszük a többi összetevőt, még egy percig forraljuk és leszűrve megisszük a levét. A gombát meg lehet enni ha szeretnénk. 

Én első próbálkozásra egy hibát követtem el. Kis (1dl) poharat választottam és a forralás alatt elfőtt a víz fele. Így talán érdemesebb a 2 dl-essel próbálkozni. A gombát most nem ettem meg, mert gondoltam fél adag víz épp elég durva hatása lesz, nem teszek rá még egy tiszító gombával is. Kíváncsian várom a hatást. :-) Az biztos hogy sokszor fogok pisilni ezután. 

A másik, hogy most egy pár napig iszom csak, 2-3, azután meglátom, hogy hogy érzem magam az étteremben az olajszagban. 

Mégegyszer: ha túl sok olajosat ettetek (olajban sült, olivaolajos tészta, saláták, túl sok magvak stb) akkor próbáljátok ki, (és ha konyhán dolgoztok és 500 dolgot süttök ki olajban és szívjátok be ezt az olajos gőzt) és menzesz előtti napon-napokon.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr693523458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása