Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Ma először főzhettem a konyhán - Deshima, Amszterdam

2012.02.22. 15:38 bioCsili

Több mint 4 hónapja vagyok itt, és ma először végre együtt főzhettem a szakáccsal!!! :-)

Húh, hát el kell, hogy mondjam, nem egyszerű kb 40 adagnyi ételt főzni. Legalábbis szerintem annyit minimum főzünk naponta, frissen.

Paula volt ma a szakács, ő több mint egy éve van itt. Reggel együtt döntöttük el a menüt, ötleteltünk az alapján hogy milyen alapanyagaink vannak, amiket használnunk kell (a zöldségek leginkább) és azt is figyelembe vettük, hogy mit ennénk szívesen. :-)

A menü szinte olajmentes lett, és édes, finom édes...

Az én feladatom ma a miso leves volt, az alga illetve a lilakáposzta édesen. A miso leveshez először főztünk egy dashi (shitake, kombu, víz) alapot, majd a kombuból felszeleteltem valamennyit a gombából az összeset, és ahhoz tettem a zöldségeket, ebbe a lébe főztük meg. Virágokra vágtam a répát, karikára a pórét, és kis karfiol virágokat is tettem bele hogy csupa derűs legyen a leves. A végén árpamisoval ízesítettem. Lágy lett, nem lett sós... mint ma én. Lágy vagyok. :-)

A lilakáposztát édesre készítettük mazsolával, almával, mirinnel és citromléval, fahéjal. legalább két órát főtt, nagyon kevés vizen, csipet sóval, mert ekkora adag nem párolódik meg egykönnyen. Azt se felejtsük el, minél tovább főzzük, annál édesebb lesz. Így semmilyen rizsszirupot, vagy koncentrátumot nem kellett használnunk.

Az alga tálat, a Zsuzsától (Ráth) kapott gourmet recept alapján készítettem el. Arame beáztatva, majd almalébe megfőzve, kb 45 percen át, hiszen ez is nagy mennyiség lett. Majd hozzáadtam a mustárt, az összetört pirított napraforgómagot, majd hozzákevertem sima pirított napragorgómagot is és kész. :-)

Isteni lett!!! Többen megdícsérték...bár leszúrást is kaptam a főszakácstól Mayától, hiszen a recept nem található meg az intézet által készített szakácskönyvben, improvizálni meg még nekem nem lehet!!! sőt! hiába, a lépcsőket végig kell járni. Picit rosszul esett, mert mindig rámszól, ha újítani szeretnék és nem azt a megszokottat főzni ami a receptkönyvben van és minden héten esszük. Hétfőn is amikor a salátákat készítettem.... gondoltam felhasználom azokat a zöliket, amik már régebbiek, hogy ne kelljen kidobni, erre az első kérdése az volt, hogy mennyi sót tettem rá, ja és ha nem sót, hanem umeecetet akkor melyik receptben láttam ilyet..merthogy magamtól csak ne próbálkozzak. A szép az egészben, hogy olyan kedvesen tudja ezt mondani, hogy azonnal felháborodok :-) aztán persze megnyugszom, hogy igaza van, tanulni jöttem ide, szóval először is, kapjak észbe, csináljam ami le van írva és tanuljam meg a mennyiségeket és a rendszert, majd ha azt mondják most tied a pálya, szabad kezet kapsz akkor aztán kreatívkodhatok. Itthon a student house-ban úgy is azt főzök, amit csak szeretnék...

Paula készített egy finom sütőtökkrémlevest, volt még fu nishimével, rizs-hatomugival, blansolt leveles és brokkoli tempura.

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr934172560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása