Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Minden változik...

2012.03.01. 22:41 bioCsili

Ha megnézzük Oshawa: A végtelen Univerzum 7 elvét, a második pont: Everything changes, azaz minden változik.

Folyamatosan, ahogy mozog a Föld, a nappalok és az éjszakák, az évszakok, a kedvünk, az állapotunk egyszer nevetünk, másszor sírunk...minden és mindig változik. Ehhez alkalmaszkodnunk kell, vagy egyszerűen csak hagyni magunkat és mindig tudni, hogy MINDEN változik...nem benn ragadni egy szituációban egy kellemetlen érzésben, hanem tudni hogy "Lesz ez még így se!".

Két hónapja már, hogy olajmentes diétára fogtam magam, a kiújult tüneteim miatt, de már abban a percben tudtam, hogy túlságosan szigorúan fogom csinálni. Ugyan oda szerettem volna figyelni hogy csak a Deshimába az étterembe ne egyek olajosat, és azt is tudtam hogy a legfőbb bajom a tempurás ragukkal volt, mégsem hagytam magamnak teret, hanem túlságosan elmentem a szigorú, szűk gyógyító makró felé. Ami az első hónapban meg is hozta az eredményt, a tünetem elmúlt a mensi periódus lecsökkent 31 napra, (36-ról), tehát elértem a célomat, jöhetett volna kicsit vissza az olaj és újra teljesebb az étrend, de én nem változtattam. A testem nem is tudott tovább "szűkülni, szigorodni" és napokban besokallt.

Tegnap azon vettem észre magam, hogy beleszippantok az utcán terjengő sültkrumpli, fűszeres illatába és nem fintorodok el, hanem mégnagyobbat szippantok belőle. O óóóóó, mi az ami hiányzik??? Rögtön jött a gondolat, hogy ez nem normális, valami hiányzik az étkezésemből, ha így reagálok... Ahogy hazaértem elkezdtem Mayumi szakácskönyvét nézegetni, hátha találok benne valami jót, ami a kedvemre való. A rövid diagnózisom után úgy érzem, hogy a sült, ropogós, kielégítő érzésre van szükségem evés közben és után, amit az olaj tud megadni.

Nem ez volt a célom, hogy teljesen kizárjam az életemből az olajos dolgokat és megszorítsam magam, mégis ide juttottam, mert volt bennem egy félsz az olajos dolgokkal szemben, hogy nem szeretném az endometriózis tüneteit érezni, ezért inkább biztos ami biztos, nem eszem olajat. De ez meg ahhoz vezetett, hogy kívánom mint állat, hogy napok óta furcsán érzem magam és csak most jöttem rá mitől... most pedig arra kell figyelnem hogy ne essek át a ló túloldalára megint, hanem valahogy találjam meg az egészséges középutat. Gondolom Ti is küzdötök ezzel (néha vagy gyakran), ezért is akartam megosztani Veletek, hogy én sem vagyok kivétel. Minden változik bennünk és körülöttünk is. Ezekhez a változásokhoz igyekszünk alkalmaszkodni. Most az elkövetkezendő napokban egy étkezésnél visszateszek egy kis olajat a diétába, hogy újra kerek egész legyek, jól érezzem magam a bőrömben és ne legyenek extrém kívánalmaim, amik alap esetben már rég nincsenek.

Nagyon érdekes ez az egész, így érezni ha kibillenünk az egyensúlyból. Azt, hogy sültkrumplit vagy sülthúst kívánok, nem azt jelenti hogy meg is akarom enni!!! Egyáltalán nem! Azt jelenti, hogy az étkezésemből hiányzik ez a sült, ropogós, fűszeresebb íz és érzés. Ha ezt megadom, újra jól leszek...:-) hát próba cseresznye!

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr894283034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása