Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Vacsora a harmadikon

2012.03.17. 22:42 bioCsili

Ma este Jarka látott vendégül bennünket vacsorára. Ő már 12 éve él itt, Csehországból jött, és mondhatni a Nelissen család tagja.

A főzőtanfolyamokon már volt szerencsém belekóstolni a főztjébe, de ettől függetlenül már régóta vágytam rá, hogy egy vacsorát elkölthessek vele. Kíváncsi voltam hogyan főz, milyenek az energiái.

Ma meghívott Elvirát és engem vacsorára. Nagyon örültem!!! :-)

A menü a következő volt:

Fehér és óriás fehérbab leves hagymával, sütőtökkel, petrussal és natto misoval

Tészta (egy érdekes olasz elnevezésű tészta volt még sosem láttam ilyet, háromszor olyan vastag mint a makaróni, és pici csőszerű luk van a kozepén, ha valaki tudja a nevét, kérem szépen...) pici szárított paradicsommal, (kb 2 darab volt apróra szeletelve és 4-en vacsoráztunk meg jól belőle) hagymával, répával, mellé nori shoyuval szezámmaggal, blanslolt kínaikel, reszelt répa-alma-savanyúkáposzta, és vegyes sós vizes savanyúság.

Isteni finom volt minden. Amellett rá kellett hogy jöjjek, hogy túl sósan eszem. A menü végén két pohár teát is megittam (összesen volt 2 dl) és még mindig szomjas voltam... kérdeztem Jarkát, mert én nem éreztem egyáltalán sósnak az ételt, egyedül a nori volt sós, mire mondta, hogy ha többet kívánok inni mint 2 dl, akkor túl sós volt az étel.

Érdekes, mert miközben ettem, nem éreztem hogy sós lenne, sőt, ha lett volna szezámsó vagy még shoyu, tuti jól meglocsolom. :-) de ezek szerint túl sósan főzök.... hát kipróbálom, hogy odafigyelek egy kicsit és kevésbé használom a sót, vagy a misot, szójaszószt. Meglátom, mi változik...Most nincs édesség iránti vágyam, na jó egy kicsit van.., de nem vészes, 2-3 naponta készítek valami finomat. Na, mindegy, ezen elgondolkozom.

Adelbert megdícsérte a muffint, amit sütöttem valamelyik nap. Azt mondta, nem mindenki tud jó muffint sütni és hogy csak így tovább. Hááát, gondoltam magamban, pont a recept alapján csináltam, na jó, egy kicsit több ezt vagy kevesebb azt tettem bele, de ez tényleg ennyire számít? :-) Nehezen tudom tartani magam a receptekhez, mindig szeretnék belevinni valami újat, többet vagy kevesebbet, mint ami le van írva, de ez sajnos nem tetszik Mayának, mert még csak tanulok és nincs itt az ideje a kísérletezésnek. Hát, nem tudom melyikünk főzött többet makrósan életébe, még így is hogy csak 2.5 éve kezdtem, ő pedig így lett felnevelve, de mindegy. Azért itt vannak érdekes nézőpontok a makrobiotikáról, amin igen elcsodálkozom, de kinek nem inge, nem veszi magára. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr1004322964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása