Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Balaton - decsodás - petefészekgyulladás

2012.06.18. 14:47 bioCsili

A hétvégét a Balatonnál töltöttük, először a déli parton majd az északin, Tihanyban és Füreden.

Szombat hajnalban indultunk, hogy elkerüljük az óriási dugót. Rutinos makrós kirándulóként egy szatyorral és egy kosárral megúsztuk a makrós holmikat, melyre a párom ahogy hazaérkeztünk feltette a kérdést: minek hoztál ennyi cuccot két napra?! :-) hogy legyen választék...mondtam.

Még mindig nem tudok elindulni úgy, hogy ne legyen nálam "minden, ami kellhet". És de jól tettem, hogy hoztam minden félét...

Vasárnap a nagy meleg hatására, úgy döntöttem én is megfürdők a Balatonban...hát nem kellett volna. A tó maga még elég hideg volt, fázott is a vesém meg az alhasam, nem is maradtam bent sokáig. A másik hibát pedig ott követtem el, hogy nem vittem váltó fürdőruhát, így a hideg vizes alsó folyamatosan irritálta és hűtötte a kismedencémet.

A reggeli fürdést követően elmentünk Káptalantótiba, ahol a helyi termelői piacon sétálgattunk, körbenéztünk, vásárolgattunk. Isteni hangulata van!!! Zöldségek nagyon nem voltak, de annál finomabb teljesőrléső tönköly-rozs kenyérkék kovásszal, rizsmalátás sütemények, napraforgómag-alapú krémek (tormás, medvehagymás, pesto bazsalikommal olivaolajban, sóval, szárított paradicsomos stb).

Az otthonról hozott rizsgolyókkal, egy szelet kenyérrel istenit ebédeltünk. A fiúk persze kolbásszal, hagymával és kecskesajttal...

A délutánt Sálföldön töltöttük egy vendéglőben, ahol szinte csak mi voltunk és a tulajdonosok. Egy udvarban, nádfedeles kisházakkal, kutyákkal, gyönyörű füves kerttel, kúttal, csendben nyugalomban. "Így is lehet élni" - mondták a helybéliek. Miután kipihegtük magunkat, tovább indultunk a pálos kolostorhoz, mely az erdő mélyén lakozott.

IMG_4654.JPG

Girbe-gurba, göröngyös út vezetett oda, csodaszép akácerdőben, sűrű aljnövényzettel, madárcsicsergéssel. A nap sugarai csak úgy törtek befelé, hogy az alsó zöldek is napfényhez jussanak. A kolostor maga az 1200-as években épült, a romjai mai napig fennállnak. Itt is csak mi voltunk.... a hangulata elragadó volt és mesésen nyugodt.

IMG_4662.JPG

Visszatérve Tihanyban strandoltunk még egyet, mikoris rosszul lettem. Éreztem, hogy egyik pillanatról a másikra begörcsölt a jobb petefészkem, olyannyira, hogy járni alig tudtam. Nagynehezen elmentem az autóig, hogy átöltöttek és levessem magamról a hideg fürdőruhát, majd le is dőltem egy kicsit, amíg enyhült a fájdalom. Nem igazán változott semmit, így azonnal indultunk a szállásra Füredre, ahol a párom készített egy jó erős ume-kuzut, és egy nagy flakon melegvizet, hogy a hasamra tegyem. Nem telt el sok idő, máris össze tudtam szedni magam annyira, hogy elindultunk kocsival haza. Este még egy kuzu italt követve elaludtam, de éjszaka ahogy felébredtem folyton éreztem a tompa alhasi fájdalmat. Reggel újabb ume-kuzu, majd ülőfürdő sós banchateás vízben, (sajos kicsi a lavor és nem ért a víz a köldökömig, így csak félig volt hatásos) majd újra elaludtam és ahogy felébredtem, már kevésbé fájt. A görcs a jobb oldalamról elmúlt, már "csak" az egész kismedencém fáj, úgy ahogy van, a gyulladástól. Délben sikerült már ebédelnem is egy keveset. Utánaolvastam a neten és a kerek zöldségek, pl hagyma, de a fokhagyma is jó népi gyógyászati szer. Készítettem is egy krémes hagymalevest mochival misoval pár csepp citromlével, (iiisteni lett) norival a tetején, illetve egy rizs-árpa gomokut répával, hagymával, lótusszal, lótuszmaggal, szárított tofuval, shitakével és bojtorjánnal. Misoval ízesítettem, és szárított jégcsapretek-aramét ettem hozzá. Ebéd előtt pedig egy kis tányér nattoval indítottam, mert ez nagyon jól tisztítja a reproduktív szerveket. Az árpa, shitake gyulladáscsökkentő, a többi zöldség is tisztító, relaxáló.

Sokkal jobban lettem a finom ebéd után. Nem ettem sokat, hogy az emésztés ne vegye el az energiát a gyógyulástól. 4-re megy a Bokor dokihoz, hogy megvizsgáljon. Félek az antibiotikumot nem kerülhetem el, de bízom benne hogy nem lesz annyira vészes. Ha mégis, akkor beszedem, mert a petefészekgyulladás, nem játék. Átterjedhet a hasüregre is, komoly gyulladásokat, gennyesedéseket okozva. Amit tudok megteszek itthon a makróval a többit meglátjuk az orvosnál.

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr364595907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása