Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Püspökszentlászló - Női tábor - Második nap

2012.06.28. 09:35 bioCsili

Mára a kismedencei fájdalom ami vasárnap kezdődött nálam teljesen elmúlt - magától. A reggeli kelés (fééél 6!!) kicsit nehezen ment, mert otthon egy 45 perccel később szoktam ébredni magamtól, így ezt még szoknom kellett. Kikászálódtam az ágyból, egyenesen a teraszra, ahol már javában netiztek a többiek, itták a chilis ébresztőkoktélt, csinálták a forró vizes ledörzsölést, segítettek egymásnak, és mindenki olyan fittnek tűnt, hogy össze kellett kapnom magam.

Nem is tartott ez a laza állapot olyan sokáig, hisz ahogy hogy lehörpintettem a chilis italt, az egész nyelőcsövemen át éreztem a csípős bizsergést, az ébresztés azonnal az agyamig elért és a gyomromban is sokkot okozott. Felébredtem. Ez persze nem a kávé helyetti ital, hanem serkenti a vérkeringést, beindítja a tiszítást, a májat átmossa, ad egy jó nagy lökést a tisztulásnak. Ezek után a ledörzsölés következett, amit itthon mióta hazajöttem Amszterdamból elég ritkán csinálok. Ejnye-bejnye. :-( Majd a netizés. Erről a netikancsóról már írtam tavaly is, de aki most kapcsolódna be, ezzel a kancsóval jól tisztítható az egész orrüreg-homlok és arcüreg ha gyulladás vagy eltömődés van, hiszen a langyos sós víz fellazítja, az orrfújással pedig jól ki is tiszítjuk a lerakódásoktól, nyáktól. A neti most nem volt kellemes mint tavaly, úgy marta a homloküregemet, hogy alig tudtam egy-egy oldalról a tisztítást elvégezni. Nem is folyattam át az orromon az összes vizet ami a kancsóba fér, csak egy keveset, de úgy voltam vele most csak ennyit birok és ez is több mint a semmi. Az utolsó napra annyira kitisztult az arcom, hogy már egyáltalán nem volt kellemetlen a tiszítás. Ennyit arról hogy mi volt az üregemben....

Majd eljött az egyik kedvenc részem, az evés. Imádok enni és mivel ez egy tisztító tábor, így az étel mennyisége kb fele annyi mint amennyit otthon eszem. Nagyon éhes voltam már. :-) A reggeli brokkolikrémleves volt zabpehellyel sűrítve reszelt répával díszítve, barnarizs, párolt mángold retekkel és szezámszósszal. Zsuzsa istenien főz! Egész nap volt kukicha tea, amit jó 1-2 literrel meg is ittunk naponta, kinek mennyi az igénye, mennyire volt szomjas természetesen. Én kb 1 litert ittam maximum, de ez az itthoni léfogyasztásomnak a duplája kb.

Reggeli után elindultunk kirándulni. Mindegyik nap egy elemhez kötődött, olyan ételeket ettünk ami kifejezetten az ahhoz tartozó szerv működését segíti elő, ebben a témában telt az egész nap. A szerdai a fém elem volt, így a hozzá tartozó szerv a tüdő, vastagbél, ez egy gyűjtögető időszak, energia, ősz, délután, száraz - a jellemzői. Ma egy rövid kirándulással kezdtünk, fel a Mária szentélyig, majd vissza.

Ebédre a reggeliből maradt brokkolikrémleves, új brokkolival és karfiollal tálalva, hosszúszemű rizs-kölessel, édes-savanyú tofuval, nyers saláta wakame algával, umeboshi öntettel.

Minden levesben volt wakame, függetlenül attól hogy az miso leves vagy krémleves. A gabonák jórészt kásás állagúra voltak készítve, 3-4-5-szörös vízzel főzve. Sót használt Zsuzsa leginkább a gabonákhoz, háromszor ettünk miso levest, sokszor használt zabpelyhet a sűrítésekhez illetve kásának is, kétszer volt édesség, ami vízben főtt gabona, és almakompót, pici aszalt sárgabarack, arányaiban legalább a fele tányérunkon zöldség volt, préselve, frissen elkészítve, párolva, gőzölve, egyszer nishime, néhányszor pedig a gabonával együtt főzve. Azukit kétszer ettünk levesnek, egyszer pedig gabonával keverve, volt édesrizs-gesztenyével egyszer édesség gyanánt (ez volt a legfinomabb a gesztit imádom).

Ebéd után egy kis alvós-pihenő időszak következett, majd 17 órától gyömbérpakolás. Ehhez is volt szerencsénk minden nap, hogy adjunk egymásnak és kapjunk is egymástól. Ezután jött a finom répalé, citrommal és gyömbérrel ami szintén egy olyan ital volt amit minden nap ittunk egy csészével délutánonként.

Később átmentünk az Arborétumba, ahol az volt a feladat, hogy mindenki találja meg a Mária szobrot, sétálgatva az arborétumban majd egy 15-20 perccel később találkozzunk mindannyian ott.

Én már tudtam hogy merre van, hiszen tavaly is voltak ott feladatok, de most úgy éreztem egy messzebbik padhoz ülnék le, valahogy a szobornál egy kicsi "nehéz" volt a levegő. Ugyanazt a padot néztük ki Adrival amihez később Zsuzsa is csatlakozott, sőt Szöszi is. Majd odamentünk mi is a szoborhoz és ott egy imaginációs meditációt végeztünk, ahol elképzeltük hogy mi is mogyorófa vagyunk, aminek érezve a gyökereit egyre mélyebben és mélyebben nézünk le a talajban és megfigyeljük ki mit lát odalenn, találkozik e bárkivel is ha igen mit mond nekünk vagy mit kérünk tőle. A negyed órás gyakorlat után mindannyian visszatértünk a szállásra, megvacsoráztunk de az élményekre csak másnap tértünk vissza.

Vacsorára hagymakrémleves wakaméval volt zabpehellyel sűrítve, hosszúszeműrizs-kölessel répával és kukoricával, préselt uborka-karalábé salátával.

Az esti női körben fényháló kezelést kaptunk csoportosan Ildikótól és Zsuzsától 45 percben. Nagyon erős volt, számomra az egyéni kicsit "gyengédebb", van viszont aki a csoportosat érzi szereti jobban. Be is aludtam a kezelésbe és egyszer csak arra eszméltem, hogy két forró tenyér fogja meg a talpamat, szinte éged, úgy árad belőle az energia. Nem tudom melyik nő volt az, mert a szememet nem bírtam még kinyitni. A kezelés végével betámolyogtunk az ágyba és reggel fél 6-ig megállás nélkül aludtunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr184616132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása