Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Hétvégi vendégvárás, recptekkel

2012.07.22. 11:23 bioCsili

Most, hogy az egész hétvégét itthon töltöttem végre sikerült olyan kedves barátaimmal találkoznom, akiket már jó régen nem láttam.

Szombaton 1 órára voltak hivatalosak szüleim fiatalkori barátai, akikkel már egy éve nem találkoztam. A tipikus magyaros jó erős-fűszeres étkezésük miatt úgy gondoltam megpróbálok valami olyat az asztalra tenni, (legalábbis az egyik félét) amit a magyar konyhában is szoktak készíteni.

Levesként egy marokkói stílusú csicseriborsó levest készítettem, mely egyáltalán nem magyaros és még szerintem a csicseri is most került először az asztalra náluk, mégis a fűszeressége és különlegessége miatt úgy gondoltam, ezzel nem lőhetek mellé.

Főételnek pedig egy nagy adag rakott cukkínit készítettem, tempehvel, gombával, melyeket marináltam és még két szem paradicsomot is ráfőztem, hogy picit átjöjjön az íze.

Desszertnek kölestortát készítettem gyümölcsökkel (szeder, ribizke, áfonya) mely a hűtőben fogyasztásig szépen összeállt.

A férfiemberek szeretik a fűszeresebb, erősebb ízű ételeket, így a borsot és a sót már a levesnél kiettem az asztalra, sőt még egy kis kolbászt is felkarikáztam hogy utólag hozzáadhassa a leveshez. Így utóízesítve kétszer is szedett Sanyi a levesből. Cica (a felesége) hasonló ízvilágú mint én így semmi kiegészítést nem tett az ebédhez.

A másodikat Sanyi szintén "megpaprikázta", de úgy is kétszer szedett. Végezetül azt a bókot kaptam, hogy nem gondolták volna, hogy ilyen finomat fognak itt nálam enni, mert azért azt tudták, hogy furcsaságokat eszem. :-) Kellemeset csalódtak és pozitív képpel távoztak a makrobiotikáról.

Csicserileves marokkói stílusban

IMG_4856.JPG

Ez a marokkói dolog annyit tesz, hogy fahéjat és citromlevet is teszek bele, majd shoyuval ízesítem. Az eredeti receptben még ezeken kívűl pirospaprika és bors is található. (Persze shoyu helyett csak só)

Hozzávalók:

Csicseri megfőzve
répa, fehérrépa (sütőtök télen), hagyma, kukorica, cukkíni

A zöldségeket felkockázom vagy gurítva apróbbra vágom, a lábosba helyezem, sózom, majd pici vizen párolom kb 10 percig. Így az édes íz nagyon kifő belőle. A kukoricát és a cukkínit később teszem hozzá, hogy ropogósabb maradjon. Majd hozzáadom a megfőtt csicserit, felöntöm vízzel és kb 10 percet még összefőzöm őket. Ízesítem fahéjal, 1/2 ek citromléval, sóval/shoyuval esetleg édesmisoval ízesítem.
Tálaláskor petrust szórhatok a tetejére.

Isteni finom lett és olyan édes, hogy Cica meg is jegyezte..ez a csicseri ilyen édes? De nem ő volt a hibás, hanem a zöldségek..

Rakott cukkíni tempeh mártással

IMG_4855.JPG

A rakott dolgokat télen fogyasztjuk inkább, vagyis már a hűvösebb időben, hiszen itt megfőzzük a rizst 45 percig kuktában, majd még 35 percet sütjük a sütőben...elég jang főzési mód...melyet nyáron a nagy melegben annyira nem kedvelünk. A hétvégén viszont már nem volt az a nagy forróság, az idő is olyanra váltott, hogy pont jól esett egy sütőben sült ebéd.

Hozzávalók (1 tepsihez 6 főre):

2 cs kerek/hosszúszemű barnarizs (megfőzve)
1 kisebb cukkíni diagonálisan karikára vágva
1 nagyobb fej hagyma karikára vágva
1 csomag tempeh (Tempehgurus magyar féle mert az ízesebb alapból)
4 szárított shitake (áztatva felszeletelve)
friss bazsalikom, kakukkfű, oregano
2 szem paradicsom (főzve meghámozva)
1 ek mandula/mogyorókrém pici vízzel és sóval összekeverve
shoyu/tamari

A tempeht felcsíkozzuk kb ujjnyi vastagon, a gombát is felszeleteljük majd együtt feltesszük egy serpenyőbe főni a shoyu-mirin-citromlé-víz kombinációban (2:2:1:1 arányban) fedővel, míg beszívják az összes levet. Addig a két paradicsomot forrásban lévő vízbe teszem, majd lehámozom és szátnyomkodom. Mikor a tempeh/gomba beszívta az összes levet, hozzáadom a főtt pürésített paradicsomot és a fűszereket. Főzöm még kb 5 percig míg a paradicsomlé is elfő.

A főtt barnarizs felét belehelyezzük a téglalap alakú tál aljára, majd rétegesen rátesszük a hagymát, cukkínit, picit megöntözzük szójaszósszal, rá a szószos tempeh/gombát, majd rá a rizs másikfelét. Mégegyszer meglocsolom kevés szójaszósszal, óvatosan, majd ráöntöm az elkevert mandula/mogyorókrémet. Lefóliázom és beteszem 180 fokra előmelegített sütőbe 25 percre. Mikor lejárt, leszedem a fóliát és úgy sütöm még 10 percig.

Hozzá salátát készíthetek vagy préseltet, de isteni finom kovászos uborkával is.

Köleses gyümölcstorta

IMG_4851.JPG

Az endometriózis miatt kerülöm a lisztes dolgokat így az édességeket is jobb szeretem gabona alappal készíteni. Ugyan vendégség esetén ez azért rizikós, de ezzel a tortával nem foghatunk mellé.

Hozzávalók:

1 cs köles
3 cs almalé
reszelt citromhéj
csipet só

Szezongyümölcsök (szeder, ribizke, áfonya)
1 cs rizstej
1 kiskanál agar-agar por! (a pehelyből több kell)
1 ek rizsszirup (csak hogy biztosan elég édes legyen)

A kölest megfőzöm a 3 csésze almalében csipet sóval, majd turmixolom a végén és belereszelek egy fél citrom héját. Belehelyezem egy szép kerámiatálba vékonyabban, hogy ne legyen olyan vastag a torta alja, majd a gyümölcsöket szépen ráhelyezem. A rizstejet felteszem főni az agar-agarral, forralás után leveszem és ráöntöm a kölesre helyezett gyümölcsökre. Hűtőbe teszem ahol szépen megdermed és kb 1, 1.5 óra múlva tálalhatom.

Nekem személy szerint a ribizkés rész ízlik a legjobban, az áfonya annyira nem adja ki a savanykás ízét, a szeder a második helyen van.

Nektek hogy ízlett??? :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr714670653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása