Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Hamis Lasagna koviubival, sütőtökkel

2012.10.06. 16:41 bioCsili

Szombat, napsütés, én mégis sütőben sült ebédre vágytam. Tegnap készítettem egy hamis paradicsomos szószt, répával, hagymával, cukkínivel és céklával, a maradékot pedig felhasználtam a lasagna töltelékéhez egy egész csomag tempehvel. Ezen kívűl tettem még bele karikára vágott répát, hagymát, cukkínit, fűszereket és egymásra helyeztem szépen sorban. 

Tehát akkor hogyan is készült?

Kell hozzá:

  • 1 csomag lasagna tészta teljeskiőrlésű durumtésztából
  • 1 cs tempeh
  • 2 répa
  • 1 kisebb cukkíni
  • 1 hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • pici olivaolaj
  • fűszerek: oregano, bazsalikom, fűszersó

A szószhoz:

  • 1 cékla
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 répa
  • 1 kis cukkini
  • citromlé
  • shoyu
  • fűszerek: bazsalikom, oregano, kömény
  • pici víz


A szószhoz a zöldségeket nagy kockára vágom, fűszerezem és a kuktában pici vízzel 25 perc alatt készre főzöm. Ne öntsünk alá túl sok vizet, mert akkor nagyon leveses lesz. Amúgy is eresztenek a zöldségek levet magukból. Turmixolom és kész.

A tésztának forralok vizet, teszek bele sót és olajat is, és a lasagna tésztát félkészre főzöm kb 8 perc alatt. Fontos előfőzni hogy puha legyen, és az olaj is fontos a vízbe, különben összeragad az egész és nem lehet szétszedni. Jártam már így, és dobhattam ki az egészet a kukába. :-(

Tehát miközben a tésztát főzöm, (5-6 darabonként tettem bele a vízbe, majd ahogy kiszedtem máris tettem a sütőformába) karikára vágom a cukkinit, répát, hagymát, oliva olajon megpirítom a fokhagymát hozzáadom a tempeht, shoyuval, mirinnel marinálom, fedő alatt amíg be nem szívja (kb 10 perc) majd ráöntöm a hamis szószt, és összekeverem.

A tepsi aljára pici olajat teszek, majd rá egy sor tésztát, arra a zöldségeket sorban, (cukkíni hagyma, répa) majd fűszerezem, mégegy sor tészta, majd a tempeh-s ragu következik, rá még egy sor tészta, (ez a harmadik az utolsó sor) és a tetejére még zöldségek, ha maradtak. 1 kocka mochit nagylukú reszelőn lereszelek és rászórom a tetejére. Lefedem fóliával és előmelegített sütőben 25 percig sütöm, majd leveszem a fóliát és még 10 percig, hogy piruljon.

Tálaláskor savanyúságot és sült tököt tettem mellé...a tepsi fele elfogyott... :-)

Szép szombatot!

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr794823364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása