Biotúra Makromódra

A blog az endometriózisról szól, saját tapasztalatok alapján íródik, érzésekről, kihívásokról, kudarcokról és győzelmekről! Hogy együtt, könnyebb legyen!

Friss topikok

  • bioCsili: Szia, bocsi már régen nem voltam fent. :-( 6 hónapot voltam kint, tanultam és dolgoztam is. A holl... (2013.09.09. 18:18) Mozgalmas péntek - az élet nem áll meg..sőt
  • szél-víz: Michio egyébként 1926-ban született, azaz jelenleg 86 éves. Köszönet az előadásért, jó látni, hall... (2013.01.07. 03:57) Michio Kushi 2012-es előadása
  • bioCsili: Ő is ember, mi sem bizonyítja jobban, minthogy saját maga is keresztül ment komoly megpróbáltatáso... (2012.12.17. 19:59) Már számolom a napokat..
  • bioCsili: Köszönöm! Remélem egyre szélesebb körben ismertté válik a makrobiotika és egyre nő majd azok száma... (2012.12.17. 19:57) Változások - 2009-2012
  • scrts: Az endometriosis pszichoszomatikus hátterének jelentős szakirodalma van, ennek elég jó összefoglal... (2012.10.15. 14:49) Az endo lelki okai

Linkblog

Illatok a konyhában

2012.12.26. 16:28 bioCsili

A vegyes főzés azért okozott némi nehézséget számomra. Érdekes, hogy mennyire nem jelent semmit ha meglátok egy húslevest, húst, vagy sült kacsát, libát....meg sem fordul a fejemben, hogy de megkóstolnám....ettem ugyan régen húst, de ilyenekért sosem voltam oda. Bezzeg a rántott csirkemell, krumplipürével. Ez volt a sláger.

Az viszont, hogy 3 év makrobiotika után főzés közben ezek az előbb felsorolt ételek milyen illatokat, (mondanám szagokat) terjesztenek, meglepődtem rajta.  

Nem is tudom mihez hasonlítható, mert korábban nem is éreztem egyáltalán a hús illatát, és ez rajtam kívűl a mai ebédnél sem volt másként. Hiába kérdeztem mindenkit, de nem érezték rajtam kívűl, de semmi. Emlékszem, anyukám mondta, hogy egyáltalán nem hiányzik neki a hús, mikor már kiderült a betegsége és elkezdett egyfajta húsmentes diétát. Egyáltalán nem vonzotta még a látványa sem a húsnak, az illatát amit én éreztem most viszont akkor ő is érezte. Ezért sem kívánta meg sosem. 

Szóval a főzés nem volt könnyű, energetikailag biztos hogy katyvasz lett az én ebédem is, hiszen egymás mellett főtt a kettő, miközben néha lélegzetvisszafolytva kavargattam a brokkolikrém levest. Az asztalnál az egy főre eső makrósok száma 1:9-hez volt, és nagyjából középen ültem. Többször levegővétel nélkül. :-)

A mai menüt már igyekeztem tisztítóra készíteni az előző napok beigli és sütikéi után. Ahogy vége lett az ebédnek a fejem meg is fájdult és azóta is folyamatosan fáj. Érdekes, inkább hátul vagy az egész. pedig a jin okozta fájdalmakat a homloknál érezzük jellemzően. 

A családunk szerintem böjtbe kezd bár nekik gondolom meg sem kottyant ez a sok húsos étel. De ahogy látom, a párom már szenved.... jön még kutyára kamion. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://makrobio.blog.hu/api/trackback/id/tr464982301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása